ÄKTA KÄRLEK! Det finaste man kan får av en häst!

Sv: ÄKTA KÄRLEK! Det finaste man kan får av en häst!

Förrästen, jag satte till det där citatet på en av mina bilder:D Tycker att det är så himla fint, och det stämmer faktiskt (eller ja, nästan iaf^^)

Med det är inte heller sagt att man inte själv kan bli lycklig av att ha hästar. För annars skulle man ju inte ha dem.

Hälsning Maja

*kl*

Vilka mysiga bilder alla har lagt in!

Bidrar med en liten bild på mig och en av mina ögonstenar!
68969_1184930661.jpg

15689811.jpg

Såhär såg min häst ut när jag köpte henne för snart tre år sedan. Hon var väldigt lättstressad och osäker. Hon kunde nästan ingenting ridmässigt och bockade en hel del.

15690344.jpg

Nu ser hon ut såhär (en aning rund jag vet det =) Vi har kämpat tillsammans och idag var vi ute på vår första ordentliga ridtur alldeles ensamma, och det gick kanon :)

Otroligt vilken skillnad, fantastiskt fin har hon blivit:love:.

Oj vilken skilldnad! Gud vad fin h*n har blivit!:love:

15689811.jpg

Såhär såg min häst ut när jag köpte henne för snart tre år sedan. Hon var väldigt lättstressad och osäker. Hon kunde nästan ingenting ridmässigt och bockade en hel del.

15690344.jpg

Nu ser hon ut såhär (en aning rund jag vet det =) Vi har kämpat tillsammans och idag var vi ute på vår första ordentliga ridtur alldeles ensamma, och det gick kanon :)

Snacka om fula ankungen som blev en svan...:D

Tack så mycket! :) Det är kul att titta på bilderna brevid varandra så man verkligen ser skillnaden...

Jättemysiga bilder. :love: Din häst ser super ut.

Måste dock också säga att jag reagerar på säkerheten...:confused:

Jag tycker din avatar är farligast av allt. :smirk:

Idiotdumt helt enkelt att själv sitta bredvid en häst som ligger och en som står. På fötterna bör man vara så att man har chans att hoppa undan om någon blir skrämd.

Med det är inte sagt att man inte skall älska sin häst och få dess tillit. Men att räkna med kärlek tillbaka är att tro att hästar är människor.

En del "älskar" t.o.m. sina hästar så mycket att de inte avlivar hästen när det lider, för den är ju så gullig, uttryckte en hästägare det som tänkte låta sin sjuka shettis gå där med onda ben.

Hälsning Maja

Vilket tråkigt liv du måste ha... Visst jag kan förstå att du klagar på säkerheten men detta är en väldigt välbalanserad och harmonisk flock. Visst det kan ske olyckor även där. det förstår jag med men man kanske inte alltid gör som regelboken säger.

Men att sen din inställning till hästar och kärlek.. Visst det är din uppfattning om detta, men varför ens skriva en sån sak? varför inte låta folk få tro att deras hästar älskar dem? Vad är det som säger att ett djur inte kan känna kärlek? Har du varit ett djur själv? Jag tycker det är sorgligt att du ser djuren enbart som ett djur och inte en vän. Jag är flockledare bland mina hästar, jag är mjuk och fin mot dem men är det några dumheter så visar jag direkt vem som bestämmer. Lyckligtvis behövs det nästan aldrig eftersom jag har funnit en balansgång mellan ledarskap och kärlek. Min häst är varken förvirrad eller olydig.

det är viktigt att förstå att något så stort som en häst är ett djur men att jämföra att visa sin häst kärlek med att inte avliva en sjuk häst tycker inte jag är rättvist. En människa som inte klarar av att ta det beslutet älskar inte hästen för hästens skull utan för vad hästen kan ge människan.

Du hade inte behövt kolla in på denna sidan alls egentligen eftersom att du antagligen tyckte att min rubrik var löjlig. Jag undrar vad din tanke var när du tryckte på rubriken.. Hmmm, nu ska vi se vad dessa okunniga människor skriver så ska jag nog knäppa dem på näsan med mina kunskaper.. Eller?

Mvh
Annie

Idiotdumt helt enkelt att själv sitta bredvid en häst som ligger och en som står. På fötterna bör man vara så att man har chans att hoppa undan om någon blir skrämd.

Med det är inte sagt att man inte skall älska sin häst och få dess tillit. Men att räkna med kärlek tillbaka är att tro att hästar är människor.

En del "älskar" t.o.m. sina hästar så mycket att de inte avlivar hästen när det lider, för den är ju så gullig, uttryckte en hästägare det som tänkte låta sin sjuka shettis gå där med onda ben.

Hälsning Maja

bra talat! :bow::bow:

*KL*

Kan inte låta bli att påpeka att det är väldigt mångs hästar som blivit "misshandlade"... Slängde mig också mycket med det utrycket som ung, men när kunskapen växte insåg jag att det oftast enbart handlar om att hästarna är missförstådda och felhanterade. Ytterst få hästar misshandlas i detta land med uppsåt och då är det kanske inte alltid ägaren som utsätter hästen för detta.

Min förra häst (travaren) blev misshandlad. Dem slog henne och använde mycker fula metoder för att få henne att lyda,, hon var inte missförstådd.

Förstår dock vad du menar,, min nuvarande häst blev missförstådd, men ändå behandlad rätt bra. :bow:

Min första sköthäst, som jag älskade över allt annat på jorden. Hon kunde alltid göra mig lycklig (hon finns inte med mig längre):cry: *Saknar ihjäl mig*
Jag var skötare på henne ända sen jag var 8 år. Hon dog när jag var 20.

15717332.jpg

15717330.jpg

15717331.jpg

Hon var äkta lycka för mig...:cry:

ååh... alla bilder är ju så härliga! :love:
själv har jag ckså en häst och vi har haft flera härliga stunder tillsammans..:) synd bara att kameran alltid är någonannanstans när man vill ha med den.:P

Hej!
Vill dela med mig av några bilder på mig och min arab Washington.
Köpte honom som 6 månaders föl och sedan dess har vi hållit ihop i vått och torrt.
Älskar denna hästen!
Han följer mig var jag än går och älskar att jobba, speciellt från marken.
Har bara ögon för matte och matte har bara ögon för W :love::love::love:

35.jpg

W

42.jpg

Dansar

43.jpg

Bugar (ska det va, ska det va båda!)

39.jpg

Stegra (får han göra allena ;))

38.jpg

Min bästa..min W!

*KL*

Kan inte låta bli att påpeka att det är väldigt mångs hästar som blivit "misshandlade"... Slängde mig också mycket med det utrycket som ung, men när kunskapen växte insåg jag att det oftast enbart handlar om att hästarna är missförstådda och felhanterade. Ytterst få hästar misshandlas i detta land med uppsåt och då är det kanske inte alltid ägaren som utsätter hästen för detta.

Håller med... Dessutom är det alltid(?) unga tjejer som säger så,jag undrar om de tror att det höjer statusen på något vis? Jag tror att de har behov av att vara bättre än andra på att hantera häst. Förhoppningsvis får de större självkänsla med tiden och behöver inte hävda sig på det viset. Självklart kan hästar ha behandlats på andra sätt av andra innan man fått dem i sin ägo, men det är inte detsamma som att de misshandlats! Inte bara mitt sätt är rätt sätt!

Ju mer jag lärt mig om hästar desto mer inser jag att jag inte kan! Jag var betydligt mer tvärsäker när jag var yngre men ser nu att allt jag gjorde då inte gjordes på bästa sätt. (Allt är förmodligen inte optimalt nu heller, men utifrån det jag kan och vet och de förutsättningar jag har så göra jag så gott jag kan. Är jag osäker så ber jag om råd och hjälp, trots mina ca 25 år inom hästhanteringen.)

Lägger också in lte bilder.
Pamela,nuvarnde sköthäst..<3
Helt underbar..älskar henne=)

Princess, min förra sköthäst..saknar henne och lider med henne..=(

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 904
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag började för några år sedan rida igen efter ett långt uppehåll efter en olycka som gjorde mig ridrädd. Efter år som medryttare har...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 472
Senast: Skjøldur
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar