ÄKTA KÄRLEK! Det finaste man kan får av en häst!

Sv: ÄKTA KÄRLEK! Det finaste man kan får av en häst!

*kl*

Har inte så mkt kärleksbilder på mej å min lilla pojk men Denna häst älskar jag av hela mitt hjärta... Han hjälpte mej att hitta tillbaka till livsgnistan när jag hade det som värst i livet... Jag har haft honom i 2 år nu fick han när han var 3.. Han gnäggar jämt när han ser mej alltid lika glad och possetiv, Jag har aldrig behövt gå in i hagen att hämta honom han kommer jämt oftast i galopp!!! Han lyckas alltid göra mej på toppenhumör hur sur å grining ja än varit när ja kommit till stallet!
*älskar dej pojken min*

Vet inte om detta handlar om äkta kärlek, men det var en fin händelse som jag var med om en dag i somras. Det var en varm dag och jag och katten gick ner till hagen för att titta till hästarna.

De kom lunkande och jag och katten satte oss ner i gräset. När vi suttit där en stund kom den ena unghästen och la sig ner jämte oss (inte mina hästar, var hos oss på sommarbete, men jag känner dem väl). Den sträckte ut benen och somnade. En liten stund senare kom nästa unghäst och la sig jämte. Det såg så roligt ut. Strax därefter kommer min sjuåriga valack och lägger sig han också. Alla tre utslagna på rad, tungt sovande och valacken snarkar som vanligt.

Mitt gamla sto stod några meter ifrån oss och vaktade. Det var en helt underbar syn och en härlig känsla att sitta där mitt i den sovande flocken :)

main.php

Tycker att den är häftig, han litar på mig :D kommer en till bild sen, som ligger på mammas mobil där jag sover med honom på en tävling! :rofl:

alldeles underbart!:love:

min lille bob gör verkligen allt, även om han gör det "fel" ibland..den hästen är gudomlig, rättar sig alltid! jag kan ha ett förjävligt humör, vilket naturligtvis inte får gå ut över honom, jag kan inte bli atg på han men när man har heft en riktig skitdag är det som han vet det och efter tre minuter drar man på smilbanden, garanterat..

eftersom jag är så otroligt oteknisk får han tyvärr inte vika ut sig idag..:D

man ska beundra sin häst! :bow::bow::bow:

f25073955aeeab5b7a257440339d5eb2_446_640.jpg

Bavaria, en ridskolehäst som många kallar "surkärring" och de säger att "hon kan inte hoppa". Pyttsan! Hur fin som helst är hon :love:

15920253.jpg

Mitt ute på en tävling, med massa liv och annat. Jag älskar min häst:love::love::love:
Jag hade nästan inte sovit på natten, och det var såå mysigt! Han bara låg där, kliade man honom på bogen så stönade han, blundade och njöt;)

Bobby; visst är det? Åh ja, man ska beundra sin häst, det är det minsta man kan göra :) Min häst är lite likadan, vill göra rätt men kan oftast inte :D haha, han är rätt klumpig av sig.

Senast ändrad:

Idiotdumt helt enkelt att själv sitta bredvid en häst som ligger och en som står. På fötterna bör man vara så att man har chans att hoppa undan om någon blir skrämd.

Med det är inte sagt att man inte skall älska sin häst och få dess tillit. Men att räkna med kärlek tillbaka är att tro att hästar är människor.

En del "älskar" t.o.m. sina hästar så mycket att de inte avlivar hästen när det lider, för den är ju så gullig, uttryckte en hästägare det som tänkte låta sin sjuka shettis gå där med onda ben.

Hälsning Maja

Hörrududu, dra inte alla över en kam!:mad:Det är väl ändå skillnad om man känner hästen eller inte! Jag har legat och sovit i boxen hos min häst och känt mej HELT trygg. Jag känner min häst sedan massor av år och vi har upplevt så mycket tillsammans, jag KÄNNER henne. Även om hon blev skrämd så skulle hon ALDRIG trampa mej.Så det så:p Och jag vet att min häst älskar mej. Bara för att du aldrig har upplevt det betyder det väl inte att det inte finns? Min häst kommer alltid till mej i hagen, jag behöver inte ens ropa!Hon känner igen ljudet från min moppe och kommer självmant.Ska någon annan ta in henne får de vackert gå och hämta henne där hon står.;) När jag sitter i hennes box brukar hon komma fram och lägga huvudet i min famn eller be mej att klia henne genom att lägga huvudet på sned.Hon följer efter mej utan att jag har grimma eller nåt på henne.Jag skulle kunna berätta hur mkt som helst men nu ska jag hejda mej:smirk: Att den du skrev om inte ville avliva sin ponny var antagligen för att hon älskade den och inte ville skiljas från den.Fast självklart ska hästen inte behöva lida, man får sluta tänka på sej själv i ett sånt läge och göra det som är bäst för hästen.

Detta är väl kärlek, att de ser dig som en av dem! Väldigt rar historia! Vilken känsla det måste ha varit!!

Jag och min älskling Easy :love: för några år sedan:

Easy :love: för någon månad sedan:

Finaste ponnyn, så underbart bäst :love:
12369222.jpg

Kommer in till mig efter löslongering
12369233.jpg

Min nya vän :love:
10440204.jpg

Vilka underbara bilder:bump:
Har precis satt igång min underbara gosse(18 årig varmblod) efter ngr veckors vila. Varit halt o mått mkt dåligt:(. Han e den underbaraste häst, ja kan göra precis va ja vill me honom o ja märker sååå tydligt att ja e den enda för honom. Har haft han i 9 år o vi e verkligen sååå tejta:) Ja älskar verligen den här hästen o de så kul nu när vi kommit igång o jobba lite igen. Hästens kärlek till ryttaren o tvärtom e de finaste som finns!!!!!:love::love:

VAD GULLLIGA BILDER ! jag har haft min isis i 8 månader och han är so gooooooo, ibland när vi galopperar vill jag bara släppa tyglarna och bara blunda, så mycket litar jag på honom. HAN ÄR SOM EN BROR:love:

En häst jag hade mycket bra kontakt med på ridskolan
var bara för söt en gång.
Vi hade fodrat med hö ute och jag gick i hagen o filurade, satte mig bredvid henne och pratade lite med henne, då buffade hon en del av höet bort till mig, haha vet inte om det var meningen men det såg verkligen ut som att hon ville dela med sig :love:
Är nog det gulligaste jag varit med om i hästväg :love:

En häst jag hade mycket bra kontakt med på ridskolan
var bara för söt en gång.
Vi hade fodrat med hö ute och jag gick i hagen o filurade, satte mig bredvid henne och pratade lite med henne, då buffade hon en del av höet bort till mig, haha vet inte om det var meningen men det såg verkligen ut som att hon ville dela med sig :love:
Är nog det gulligaste jag varit med om i hästväg :love:

Vad gulligt!!

Gullig historia:
Det var en dag när hovslagaren skulle komma, och vi hade tagit in alla hästarna. Saaga(som min ponny heter) hade blivit verkad & stog i sin box. under tiden som nästa häst blev verkad stog jag & syrran & pratade med hovslagaren. Jag hrde något ljud ifrån Saagas box så jag gick & kollade. Hon hade lagt sig ner & nästan somnat. Jag hämtade då en filt som jag la över henne. Hon rörde sig knappt bara tittade på mig medans jag la på den. Det var så sött! Som på bilderna alla har lagt ut fast med min pålle.
Jag älskar henne mest av alla som finns!! Vi litar 100% på varandra! Hon är sötast, finast, snällast & bäst!:love::love::love:

Och ibland på sommaren sitter jag ihagen och läser, då står hon brevid med mulen lutad mot mitt huvud. Och en gång när det va så, hade vi en gäst som sa: Åhh, vad gulligt, tänk om man hade det så!

Senast ändrad av en moderator:

KL

Ett par nya bilder på mig och Ella, som iaf jag tycker utstrålar äkta kärlek:love:

Ursäkta bildbomben:o

Ursprungligen postat av Stopek
Idiotdumt helt enkelt att själv sitta bredvid en häst som ligger och en som står. På fötterna bör man vara så att man har chans att hoppa undan om någon blir skrämd.

Med det är inte sagt att man inte skall älska sin häst och få dess tillit. Men att räkna med kärlek tillbaka är att tro att hästar är människor.

En del "älskar" t.o.m. sina hästar så mycket att de inte avlivar hästen när det lider, för den är ju så gullig, uttryckte en hästägare det som tänkte låta sin sjuka shettis gå där med onda ben.

Hälsning Maja

ÖÖ asså det är inte farligt om man känner hästen väl.Hästar är som människor,Dom är som oss.Du måste ha ett väldigt tråkigt liv eftersom du tänker på säkerhetenhela tiden men jag ska säja dej att enhäst skdar aldrig sin människa med flit och dessutom om jag inte vet fel så har jag aldtrig sett en artikel om skadad tjej p.g a satt för nära hästen ! . Juni min häst altså vi har kört mkt förtroende övningar och nu är hon ju så lugn så ibland sitter jag vid henne några gånger jhar jag legat i boxen med henne hur mysigt som helst:love::love::love::love::D:D:D:D:love::love::love:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 904
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag började för några år sedan rida igen efter ett långt uppehåll efter en olycka som gjorde mig ridrädd. Efter år som medryttare har...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 472
Senast: Skjøldur
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar