Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket tråkigt liv du måste ha... Visst jag kan förstå att du klagar på säkerheten men detta är en väldigt välbalanserad och harmonisk flock. Visst det kan ske olyckor även där. det förstår jag med men man kanske inte alltid gör som regelboken säger.
Men att sen din inställning till hästar och kärlek.. Visst det är din uppfattning om detta, men varför ens skriva en sån sak? varför inte låta folk få tro att deras hästar älskar dem? Vad är det som säger att ett djur inte kan känna kärlek? Har du varit ett djur själv? Jag tycker det är sorgligt att du ser djuren enbart som ett djur och inte en vän. Jag är flockledare bland mina hästar, jag är mjuk och fin mot dem men är det några dumheter så visar jag direkt vem som bestämmer. Lyckligtvis behövs det nästan aldrig eftersom jag har funnit en balansgång mellan ledarskap och kärlek. Min häst är varken förvirrad eller olydig.
det är viktigt att förstå att något så stort som en häst är ett djur men att jämföra att visa sin häst kärlek med att inte avliva en sjuk häst tycker inte jag är rättvist. En människa som inte klarar av att ta det beslutet älskar inte hästen för hästens skull utan för vad hästen kan ge människan.
Du hade inte behövt kolla in på denna sidan alls egentligen eftersom att du antagligen tyckte att min rubrik var löjlig. Jag undrar vad din tanke var när du tryckte på rubriken.. Hmmm, nu ska vi se vad dessa okunniga människor skriver så ska jag nog knäppa dem på näsan med mina kunskaper.. Eller?
Mvh
Annie
KL
(Fd galoppör, litade inte på någon)
Här är min gamla travare... Hade henne i 5 år, men fick avliva henne pga av starr på båda ögonen... Hon var misshandlad innan jag fick henne. Det tog 2 år innan hon litade på mig helt. När hon rullade sig så låg hon alltid kvar en stund, och då kunde man gå in till henne och sätta sig på hennes rygg när hon låg ner.. Så låg hon kvar där en stund, sen så reste hon sig så följde man med upp.