ÄKTA KÄRLEK! Det finaste man kan får av en häst!

Sv: ÄKTA KÄRLEK! Det finaste man kan får av en häst!

Tack för de underbara bilderna! Vad mysigt ni ser ut att ha det!

Jag och min förra hingst
3887206.jpg

så fin hingst :D vad är det för ras?:love:

16094309.jpg

tyvärr har jag bara den hära men ska be mina kompisar att fota när jag gosar med juni cokså men just nu är den här som gäller.Inte speciellt kärleksbild men ändå

jättehärliga bilder och jättehärlig häst :) hur gammal är han nu? :) superfin som sagt!! :)

Vilket tråkigt liv du måste ha... Visst jag kan förstå att du klagar på säkerheten men detta är en väldigt välbalanserad och harmonisk flock. Visst det kan ske olyckor även där. det förstår jag med men man kanske inte alltid gör som regelboken säger.

Men att sen din inställning till hästar och kärlek.. Visst det är din uppfattning om detta, men varför ens skriva en sån sak? varför inte låta folk få tro att deras hästar älskar dem? Vad är det som säger att ett djur inte kan känna kärlek? Har du varit ett djur själv? Jag tycker det är sorgligt att du ser djuren enbart som ett djur och inte en vän. Jag är flockledare bland mina hästar, jag är mjuk och fin mot dem men är det några dumheter så visar jag direkt vem som bestämmer. Lyckligtvis behövs det nästan aldrig eftersom jag har funnit en balansgång mellan ledarskap och kärlek. Min häst är varken förvirrad eller olydig.

det är viktigt att förstå att något så stort som en häst är ett djur men att jämföra att visa sin häst kärlek med att inte avliva en sjuk häst tycker inte jag är rättvist. En människa som inte klarar av att ta det beslutet älskar inte hästen för hästens skull utan för vad hästen kan ge människan.

Du hade inte behövt kolla in på denna sidan alls egentligen eftersom att du antagligen tyckte att min rubrik var löjlig. Jag undrar vad din tanke var när du tryckte på rubriken.. Hmmm, nu ska vi se vad dessa okunniga människor skriver så ska jag nog knäppa dem på näsan med mina kunskaper.. Eller?

Mvh
Annie

Bra skrivet tkr jag :bow: Håller med dig till 100%.

Jag och foderhästen, bara dagar innan han avlivades.

26346_1196673155.jpg

Under vår tid tillsammans har han litat på mig alltmer och var hur snäll som helst att hantera. Dock hade han kvar rövarsinne i sig så jag kunde inte lita på att han skulle följa efter mig om jag gick med honom utan grimma. Han är en sådan buse som gärna hittar andra intressantare saker än sin matte :)
Men i somras, visade han hur mkt han litade på mig. Jag skulle hämta honom i sin beteshage, men jag såg honom inte nånstans. Fick gå runt o leta lite men så dök hans huvud upp från det höga gräset. Han hade legat och hört mig ropa. Men reste sig inte upp. Lät mig komma nära honom o jag fick gosa med honom. Han hade inte ngt speciellt bra förtroende för människor, men mig litade han på, det kändes.
Hans ägare sa till mig:
"Han tycker om mig, men det är dig han älskar".

Nu sitter jag o storgråter. Jag saknar denna hästen så j*vla mycket. Jag önskar att han inte hade blivit dålig, så att hans framtid var ingenting för honom. Vi tog bort honom den 4 december. Då hade jag haft honom i 13 månader. :cry:

Nu har jag fler kärleks bilder

16624257.jpg

den här tkr jag om

Trodde knappt att de va samma häst, va otroligt fin hon har blivit :love: Så rund o fin och massa fina muskler! Du kan va stolt :)

KL

(Fd galoppör, litade inte på någon)

Här är min gamla travare... Hade henne i 5 år, men fick avliva henne pga av starr på båda ögonen... :cry: Hon var misshandlad innan jag fick henne. Det tog 2 år innan hon litade på mig helt. När hon rullade sig så låg hon alltid kvar en stund, och då kunde man gå in till henne och sätta sig på hennes rygg när hon låg ner.. Så låg hon kvar där en stund, sen så reste hon sig så följde man med upp. :love::cry:

underbart!!!!!!

raderad........................

Här kommer bilder på min lilla stjärna =)

http://www.pixbox.se/pic_show_id17043956.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id17043957.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id17043958.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id17043959.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id17043960.html

På bilderna är hon 3 månader gammal =) Älskar henne så. hon e likadan nu vill gäna ligga i knät å man får mer än gärna ligga å mysa på henne när hon nanar. denna lilla krabat har jag haft sedan hon föddes å vi fick ett bra band redan från början. jag älskar henne så kolosalt mkt. min lilla älskling =)

herregud varför kan inte folk få ligga, hänga, sitta på,bredvid,under hästen etc etc, det är väl upp till var och en?
Folk ska inte bry sig ifall jag hänger under magen på pållen i vild galopp, för dom ansvarar inte för mina handlingar utan det gör man själv!
Bara man inte riskerar andras säkerhet och inte gör hästen något ont!:p

kl

här kommer en gammal bild på mig och pluttan när vi var "små" :p :love:

17052507.jpg

har inte så mkt bilder på denna dator men bidrar med en bild iaf :)

Jag och Gurra :love:

BilderpGrdenochhstarna133.jpg

sorry om den blev stor...:angel:

Underbara bilder alla!
Min jag fick min pålle för runt fyra år sedan litade han inte på någon, man fick rida med pessoabett och han gick inte att leda ordentligt. När känner jag verkligen att min kärlek är besvarad, att han litar på mig och vill vara med mig. Han har hittat stabilitet och styrka i att vara den underbara häst han är. Och jag beundrar honom så <3

Buke8.jpg

Buke7.jpg

Buke6.jpg

Buke3.jpg

Buke.jpg

och så några bonusbilder! :]
http://i194.photobucket.com/albums/z105/ConnachtBoldFlyer/IMG469.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z105/ConnachtBoldFlyer/Trick13.jpg

älska era hästar för dom dom är! :bump: :love: (och ursäkta bildbomb :o)

Senast ändrad:

*kl*
Tycker att jag och min pålle har bra kontakt, jag älskar honom och tror han tycker om mig med :D
19642613.jpg

IMG_0962.jpg

Jag älskar denna bilden på mig och mitt prickiga djur!

Han har varit skadad i över ett år nu, och vi har verkligen kämpat båda två, och nu på måndag ska vi äntligen återigen till hästdoktorn för att se om skadan på djupa böjsenan har läkt.

Under detta året som gått, har Pricken och jag bara varit ute på promenader, och vi har kommit närmare varandra än någonsin!

Detta är för ca 1 och 1/2 år sedan

IMG_0054.jpg

DSC00130.jpg

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 904
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag började för några år sedan rida igen efter ett långt uppehåll efter en olycka som gjorde mig ridrädd. Efter år som medryttare har...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 472
Senast: Skjøldur
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar