Lasta en unghäst för första gången

Sv: Lasta en unghäst för första gången

Föl får inte åka uppbundna. Måste vara lösa. Har för mig gränsen går vid 1 år...? Åker man långt blir det för tufft att stå hela vägen. Vi körde mitt låneruss lös både när vi hämtade och lämnade (då var han ett år). Det gick bra, han levde om i transporten men hade han suttit fast hade han kunnat göra sig illa. ändå var han van att va uppbunden i stallgången.

Vet en tvååring som åkte lös till betet i våras. Det var det enda som funkade efter att han rest sig över mellanvägg och rivit ner allt möjligt. De tömde hela transporten. Han kom också fram välbehållen, ägarna med för den delen ;)

Sv: Lasta en unghäst för första gången

Ja jag har hämtat hem min lilla kille o det gick helt sjukt bra. :)
Han tyckte det va lite läskigt först.
Men jag tog det jättelugnt och använde mej av tryck o eftergift och så en spann med gott i.
Det hela tog inte ens 5 minuter.
Han fick stå lös i transporten o smaska hö.
Han stod lugnt o stilla hela vägen hem och utlastningen gick klockrent.Man kunde inte tro att det var första gången. Så jag är så nöjd med min lilla pärla!:love:

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 864
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 671
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 661
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar