Sv: Dilemma: Stegrande häst---> slakt??
Nu kommer en uppdatering
!!
Historian blev en solskens historia. Med era rád i bakhuvudet sá bestæmde jag mig för att försáka vinna Damas tillit. Jag arbetade med NH och började förstá vilken skræmd hæst hon var. Jag har gett henna massor av tid att tænka och vi har tagit det mycket lugnt. NHn har gett resultat och frán att tycka att det ær hemskt nær man rör hennes ben sá har vi gátt till att hon följer mig som en hund. Kommer fram och hælsar i hagen och kan nu stá lös nær man gör ordning henne.
Jag gjorde lite efterforskningar och har fátt bekræftat att Dama var hos en trænare pá island som ær ökænd för sina metoder.
Nær jag mærkte att jag fátt hennes tillit sá fick min chef stá smeka henne och ge henne godis nær jag satt upp. Under tiden vi gjorde sá att chefen alltid var med nær jag satte upp sá gjorde hon inte ETT försök till att stegra. Nær jag væl red sá skrittade vi pá lánga tyglar, nágot som hon heller inte var van med. Tyværr ær det vanligt att man bara sætter sig upp och töltar ivæg hær.
Sen började jag sitta upp sjælv. Jag gjorde det vid staketet som hon stod vid nær jag sadlade henne. Hon hade staketet framför sig men hon rörde sig inte en sekund nær jag væl satt upp och hon var helt avslappnad.
Idag gjorde vi det största framsteget. Jag hade henne lös pá gárdsplanen nær jag sadlade. Hon stod blickstilla. Sen satt jag upp, hon var helt avslappnad. Vilken kænsla
!! Vi skrittade sedan lugnt ivæg pá lánga tyglar. Att hon frivilligt skrittar ioch inte töltar ivæg tokstressad som hon tidigare alltid gjorde ær det som kænns allra bæst.
Sen jag börjat træna henne har inte alls stegringarna varit ett problem utan det ær att hon blir sá otroligt stressad av att vara næra mænniskor. Sakta men sækert har hon börjat fatta att det inte ær sá obehagligt att bli ompysslad och riden.
Jag kommer att fortsætta att jobba med henne sá længe det fortsætter att utvecklas i denna riktningen
.