Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Hej Jag behöver rådfråga er i hästköpardjungeln. Jag har ett maxpris på 40 000 och letar efter en större D-ponny eller en liten...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: Eme_liie
·
Ridning Hej! Igår tränade jag hoppning för tränare. Vi fick göra en övning där man skulle hoppa på en åttvolt, 10 m volter. Det blev en total...
Svar
15
· Visningar
1 724
Senast: Vitpeppar
·
B
Ridning Vad har ni för bett på era fullblod? Jaghar nyliget köpt mitt första fullblod och har ett tredelat bett på henne. Men skulle vilja veta...
Svar
9
· Visningar
2 084
Senast: MaRomer
·
Ridning Det har precis blivit klart att jag ska hålla en liten föreläsning rent allmänt om hästen i historien den 15 augusti på Trelleborgen i...
Svar
16
· Visningar
2 137
Senast: KungTulle
·
H
Hästhantering Nu har vi varit ute på semester och därmed åkt en hel del fram och tillbaka. Vi har mött en hel del hästtransporter på vägen. Då...
Svar
13
· Visningar
1 377
Senast: TheBlackOne
·
Hästhantering Min vallack ja har bitar andra hästar i svansen nån som har en teori om varför han gör det? Först stog vi ett litet stall med 2 andra...
Svar
2
· Visningar
3 194
Senast: miamiSwing
·
Ridning Jag är medryttare på en dam som är väldigt mycket dramaqueen. Hennes känslor är på utsidan för det mesta. Det yttrar sig i...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Hanna_Z
·
Ridning Ändra om jag postat i fel forum ------------------------------------------------------------------------------------- Jag har börjat...
Svar
11
· Visningar
1 921
Senast: Fafnir
·
Ridning Håller på att sätta igång min häst efter en lättare skada och började igår trava kortare sträckor på raka spår efter vet.ordination...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: lady_vip
·
G
Ridning Vilken av dessa hästar tror ni kan passa mig bäst? har sån beslutsångest och är rädd att skada hästen ju. kan till lägga att jag är av...
Svar
19
· Visningar
2 199
Senast: Gabrionapamir
·
M
Träning Hej! Jag har ett sto som oftast inte står still i transporten, det är egentligen inget stort problem, men kan man bli av med det hade...
2
Svar
37
· Visningar
4 038
Senast: Ingridl
·
Hästhantering Har en tvåårig travtjej som blivit helt tokig i boxen hos andra (speciellt travbanor). Hon stegrar, sparkar, skrapar och lever om som en...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Mauthoria
·
Ridning Ja, jag vet att det är många trådar om sadlar på det här forumet redan, så jag ber om ursäkt för att jag gör en till! Jag har dock inte...
Svar
6
· Visningar
1 830
Senast: -moa-
·
L
Träning Som rubriken säger så vill jag mer med min ridning än vad min nuvaraden häst klarar av är jag rädd. Men jag vet inte om jag kan med...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: What
·
Ridning vi har en shettisvallack på 7 år som min lillasyster på 9 år sköter och rider. problemet är att när jag ska ha lektion för dem, (alltså...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Urris
·
S
Träning Hur mycket kan man förvänta sig av en ridtravare? Inget ont om dem men det är ju ytters sällan man ser dem i lite högre klasser. Finns...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
39 073
Senast: Josefhine
·
A
Träning Hej! Vad tycker ni om halsförlängare? Bra/dåligt? Om ni tycker den är bra, när märker man att det är dags att sluta rida med den...
2
Svar
23
· Visningar
5 832
Senast: Cissi94
·
O
Träning Jag får snart hem min nya häst :love: Och jag ska göra så mycke med henne som man kan göra med en unghäst. Under vintern ska jag köra...
Svar
6
· Visningar
980
Senast: CindyLou
·
L
Träning Jag har en liten fråga och den är hur man får en häst i form? Jag rider på en ridskola och där kan dem flesta hästarna ganska dåliga på...
2
Svar
20
· Visningar
9 323
Senast: LLaika
·
U
Ridning Min travare slänger med huvudet och drar upp det i trav och galopp.Han gör bara det när man har normallånga tyglar (eller som många...
Svar
10
· Visningar
3 642
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama