Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Hej ! Har en stor nordsvensk som är 3 år i dec , har precis ridit in honom , rider i skogen , två ggr per vecka , ej galoperat än...
Svar
8
· Visningar
1 295
Senast: lindner
·
M
Hästhantering hur brukar / har ni gjort första dagarna med ny häst? jag får hem min nya häst på lördag hur skulle ni planera de första dagarna...
Svar
5
· Visningar
3 135
M
Ridning Vad gör man när det känns som att man har stått stilla som ryttare lite för länge, och alla har gått en förbi? Hur blir man bättre på...
Svar
10
· Visningar
1 109
Senast: ZorroLouise
·
H
Hästhantering Jag undrar vad hästen egentligen vill förmedla när den blåser ut luft genom näsborrarna. Jag menar inte det som hästen gör när den är...
Svar
7
· Visningar
2 803
Senast: Siggelina
·
J
Ridning Hejsan jag hoppas jag har kommit till rätt tråd. Det är så att jag valde att ta av skorna på min häst i söndags då han för tredje...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Neinor
·
D
Hästhantering Hej! Någon som erfarenhet av "headshaking"? Symptom? Börjar nämlingen misstänka att min vägrande häst lider av detta :(
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Ragnhild
·
S
Ridning En nyinköpt häst lägger tungan över bettet, och har enligt förra ägaren gjort det i flera år också. Har ridit med tungfelsbett, men han...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: Anna Lilja
·
L
Hästhantering Jag ska snart flytta min häst och skulle behöva lite bra råd. Jag har aldrig flyttat en häst innan så jag behöva veta hur länge det...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: Yrja
·
M
Ridning Hej jag har en ponny som för tillfället sätts igång lite försiktigt på lina och arbete från mark/vid hand, eftersom han en tid gått i...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: moa_92
·
M
Ridning Hejsan! Jag rider en varmblodig travare på 25 år och hon är väldigt väl riden i skritt och trav och jobbar bra i båda gångarterna och...
2
Svar
23
· Visningar
2 555
Senast: timme
·
A
Ridning Visste inte var jag skulle lägga tråden, flytta den om de "behövs" :p Funderar eventuellt på att skaffa mig en foderhäst i 1-2 år...
Svar
18
· Visningar
1 656
Senast: theresesandberg
·
Ridning 3+1 tygelfattning: Beskriv gärna denna med ord och bilder. Kör nu 2+2 men tycker inte det känns bra, rider på stång+fast kapson.
Svar
14
· Visningar
1 894
Senast: Kookaburra
·
J
Ridning Hej! Har en liten fråga här... Rider du med säkerhetsväst? Och vad har du för slags häst och vilken ridning utför du? Skulle även...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 661
Senast: Belleriet
·
C
Träning Jag har en häst som vägrar att backa! I våras backa hon jätte bra och kunde typ backa hur mycket som helst men nu bara drar hon typ fram...
Svar
19
· Visningar
2 290
Senast: LinaOlssonL
·
C
Träning Hej :) Jag har en medryttarponny som jag haft i 2 månader nu. Hon är helt underbar! pigg, framåt, positiv, uppmärksam och...
2
Svar
30
· Visningar
2 323
Senast: moa_92
·
A
Hästhantering Är det nån som har nåt bra råd när hästen sliter sej vid uppbindning, t.ex. när man rastar under uteritt? Min häst har tydligen "lärt"...
Svar
9
· Visningar
2 194
Senast: Banana Breeze
·
Q
Träning Hej:) Kanske fel kategori... moderator får flytta isf... HJÄLP!!! Har frågat förut.... men inget hjälper.... Min häst...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 531
Senast: Yrja
·
B
Ridning Hejsan, det är nämligen så att jag har ingen fantasi kvar när det gäller ridning, när jag rider i paddocken är det ofta på stora volter...
Svar
14
· Visningar
1 416
Senast: timme
·
K
Träning Undrar om man verkligen ska ge pollen godis/Morötter/Äpplen eller annat gott efter ridturen i Paddocken/Ridhuset ur händerna? Vissa blir...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 717
Senast: Hallonglass
·
E
Träning Hör alltid att. om du förväntar dig att nåt är farligt så blir hästen rädd. Men detta stämmer ganska sällan för mig. Tar några...
Svar
13
· Visningar
1 265
Senast: Elin5
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka