Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag flyttar ner till Skåne kommande veckan, och tar med mig min häst. Dock måste jag ha bete till honom under de 2 första veckorna, då...
Svar
6
· Visningar
957
M
Hästhantering Om cirka 2 veckor ska jag och min medryttare ha ponnyridning på en marknad men min Viktbärande B ponny (och en till häst som inte...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: flummtokan
·
U
Träning Min häst har varit skadad till och från i alla år som jag ägt henne. Tanken har hela tiden varit att hon en dag ska bli tävlingshäst i...
2
Svar
24
· Visningar
2 685
Senast: Hairspray
·
Träning Nu måste jag fråga, blir snart galen på dessa tränare.:confused: Hur hårt tycker ni att man ska hålla hästen i munnen, alltså hur...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 910
Senast: Big_lady_zola
·
K
Ridning Vet någon vad det är för hjälm ponny dressyreliten rider med?:)
Svar
3
· Visningar
971
Senast: kristiiansson
·
Träning ja, hur gör ni? rider ni lektioner? hur långa pass när ni väl tränar? och VAD gör ni?
2
Svar
20
· Visningar
2 896
Senast: hippihopp
·
M
Träning Hej! Hur länge och mycket ska man igentligen träna hästen? Jag brukar oftast skritta fram ca 15min sedan travar jag igång i låg form...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Gimlan
·
Ridning funderar lite angående att sitta ner i korttrav på olika hästar. min egen har en mycket mjuk korttrav. bara att sitta ner o gunga...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: Gimlan
·
Ridning Hejsan, Tänkte att det är större chans att jag får svar i det här forumet och sen så håller jag ju på med AR också så därför ligger...
Svar
8
· Visningar
2 323
Senast: pink_angel
·
H
Ridning Hej hej! Jag har en travare på foder. Hon kan det mesta (då hennes ägare utbildat henne flitigt i dressyr och hoppning) men när jag...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Hestkossan
·
J
Hästhantering Om två veckor ska jag köra ner min häst till flyinge. Det är ca. 70 mil och har velat fram och tillbaka om jag ska skicka henne med...
Svar
14
· Visningar
1 123
Senast: Zizzy
·
A
Ridning Kanske är på helt fel tråd men min medryttare red min häst för ca 2 veckor sen på ridbanan och där uppe var min kompis och hade träning...
Svar
10
· Visningar
2 231
Senast: vanimelde
·
T
Ridning Jag har 2 barn som ska få en egen ponny, vi har kollat på ett russ som är 123cm men nu kanske de blir för litet, barnen är 8 och 9 år...
2
Svar
26
· Visningar
2 561
Senast: orion_x
·
Ridning Är det någon här som lärt sin häst spansk skritt? Jag har för mig att man börjar med att lära hästen lyfta frambenen (efter att den kan...
Svar
13
· Visningar
2 197
Senast: rebeckasff
·
E
Ridning Hej . Jag skall snart ha en ponny på foder . Men nu skulle jag vilja veta lite vilka saker ja behöver t.ex ; stängsel och el och sånt ...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Vitpeppar
·
Hästhantering Mitt nyköpta sto är ranghög och testar väldigt mycket. Till saken tror jag hör att hon "tog över" hos en tidigare ägare. Jag har inget...
Svar
1
· Visningar
1 140
Senast: Sickan
·
Ridning jag köpte ett sto för ett år sedan som var ett totalt nervvrak! hon var snäll, men otroligt respektlös att hantera. rida gick knappt...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: scizofren
·
Hästhantering Skulle vilja köpa ett sånt och undrar vad för ord jag ska söka på för att hitta nåt ställe att köpa ett sånt på. Alternativt om ni har...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: skuggi
·
Z
Hästhantering Det finns lika många attityder och hanterings sätt som det finns mäniskor och hästar. Och det går inte att säga att det och det är fel...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 012
Senast: johanssk
·
N
Hästhantering Hejsan. Jag satt och tänkte på en sak förut. Hur länge orkar en häst att stå i en häst transport? Jag menar, orkar hästen att åka två...
2
Svar
20
· Visningar
3 899
Senast: B070715
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar