Halsförlängare/gummisnodd

Sv: Halsförlängare/gummisnodd

Sämsta hjälptygeln. Blir segdrag i munnen, hästen lär sig använda underhalsen, hästen hamnar på bogarna och tappar framåtbjudningen.

Sv: Halsförlängare/gummisnodd

Har en medryttarhäst jag ridit i runt 2 månader nu. Hon är underbar på alla sätt, och lyssnar och är uppmärksam, men jag har jättesvårt att få henne i form. Hon är rätt stel i nacken, trots att jag brukar jobba mycket med ställningar, volter och serpentinbågar. Vid uteritter i skogen går vi ofta slalom mellan träden. Gör halvhalter, tempoväxlingar, och jobbar hela tiden med min egen sits. Någon gång ibland böjer hon på nacken (Galopp på en volt) men hon lägger då massa tyngd på frambenen istället. Har ni något tips? Jag kan få andra hästar i form, men det fungerar helt enkelt inte på henne:confused: Har funderat att rida för tränare, men har det helst som sista alternativ eftersom jag tycker det är lite dyrt. Vill absolut inte 'förstöra' hennes rygg på något sätt!!

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
16
· Visningar
948
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama