Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har en medryttarhäst jag ridit i runt 2 månader nu. Hon är underbar på alla sätt, och lyssnar och är uppmärksam, men jag har jättesvårt att få henne i form. Hon är rätt stel i nacken, trots att jag brukar jobba mycket med ställningar, volter och serpentinbågar. Vid uteritter i skogen går vi ofta slalom mellan träden. Gör halvhalter, tempoväxlingar, och jobbar hela tiden med min egen sits. Någon gång ibland böjer hon på nacken (Galopp på en volt) men hon lägger då massa tyngd på frambenen istället. Har ni något tips? Jag kan få andra hästar i form, men det fungerar helt enkelt inte på henne Har funderat att rida för tränare, men har det helst som sista alternativ eftersom jag tycker det är lite dyrt. Vill absolut inte 'förstöra' hennes rygg på något sätt!!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.