Kedjan under hakan eller över nosryggen?

Sv: Kedjan under hakan eller över nosryggen?

Använder inte kedja..
Vår hingst är 1.70 hög med mycket massa och en hel del energi. Skulle han sticka så skulle jag inte ha nåt att säga till om, oavsett om jag hade kedja eller ej. Lyckligtvis är han väluppfostrad och leds alltid i grimma och grimskaft.
Tappar man en häst så tappar man en häst. Och då känns det som större skaderisk att ha på en kedja.
Det viktigaste är väl att hästarna jobbas med från marken så att man har så stor koll som möjligt på dom för att undvika situationer där de sticker.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 411
Senast: Karminnie
·
Hästhantering En svamlig tråd, men jag måste ventilera lite då jag börjar ge upp hoppet och se sklat som sista utvägen. Jag googlade lite på ev...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 233
Senast: sirpa40
·
Z
Hästhantering Om hästen: Hingst, 2år, 165+ i mkh (ej över 170cm just nu, men kommer att växa och bli högre än så). Är (nästintill) dagligen hanterad...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 271
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 344
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar