Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag söker inte det bästa basebollträet att så honom med, utan hjälp iform av råd och andra KLOKA idéer om hur man bäst får en häst att sluta bitas, OAVSETT kön! Slag och våld gör bara att jag får en häst som blir rädd för mig, och jag förlorar min plats som värdig ledare, även om han trotsar mig som ledare just nu.
Jag vet inte om jag ens ska orka bry mig om, att ni faktiskt ger rådet att slå/ge rak höger och allt vad ni kan tänkas säga i form av våld, "bara" för att han naffsar och biter på grimskaft.
Jag tycker problemet är stort nog för att be om råd, men inte värt att kastrera honom för en sådan sak.
Jag söker inte det bästa basebollträet att så honom med, utan hjälp iform av råd och andra KLOKA idéer om hur man bäst får en häst att sluta bitas, OAVSETT kön! Slag och våld gör bara att jag får en häst som blir rädd för mig, och jag förlorar min plats som värdig ledare, även om han trotsar mig som ledare just nu.
Att bara ignorera bitandet är ingenting som jag tror skulle fungera..
Våld löser inte probem, det ger bara ännu flera och jag tror att det speciellt skulle ge flera problem hos just den här hästen, då han är så pass känslig och lyssnar så himlans bra på rösten och dess tonlägen. Just ett "NEJ", lyssnar han inte på i detta fallet - endast ibland.. Våld och slag skulle jag gissa blir på tok för mycket för honom och han skulle då bli ännu värre..
Skulle det fungera med att få hnom att koncentrera sig på annat än bus? Dock blir han ganska uppspelt när det är dags för insläpp och har då svårt för att koncentrera sig ordentligt.. Koncentrerings-"övningar" vill jag gärna ha tips på, om ni har några bra sådana.
Kan även nämna att han biter sig själv, endast på höger sida. Precis ovanför sitt framben.. Sker oftast när man står på stallgången. Varför detta tror ni? Handar ju också om själva bitandet - har det någon koppling tro?
Oj oj- rödljus.Om man bara flyttar undan hans huvud, så försöker han naffsa antingen efter grimskaftet eller den som leder honom. Flyttar man undan bogen på honom som en korrigering så viker han in huvudet och försöker få tag i jackkanten.