Sv: Sitstråden!
Efter att ha kollat lite på filmen så tycket jag att det ser ut som att det kan vara sadeln som är boven, det ser ut som att det blir väldigt svårt att få nåt annat än stolsits i den pga. vart stiglädrena är fästa i relation till vart tyngdpunkten hamnar, för dig.
Ta inte det här fel, men jag tror sadeln är för liten för dig.
Inte för att du är stor alltså, för det är du ju verkligen inte, men det ser ut som att du hamnar ganksa långt bak i sadeln pga av din längd mellan höften och knät, och du borde hamna mer i mitten av sadeln för att kunna få bra balans och rätt 'linje liskom igenom dig när man tittar.
Hoppas du förstår vad jag menar, för du har ju inte dålig sits egentligen tror jag inte, du ser ut att ha bra balans och rida bra (jättefin häst o bra form) så jag skulle prova att först länga stiglädrena kanske två hål, det hjälper att "få plats" och få fram dig i mitten av sadeln lite, och om du behöver ha kortare läder för att tex. hoppa eller bara trivs bättre i dom så skulel jag skaffa en lite större sadel, eller en med mer framskurna kåpor kanske skulel räcka, beror ju på märke o modell lite vad som kan funka, men du behvöer hamna mer i mitten av sadeln helt enkelt.
bara min åsikt och jag ger ingen garanti för att den är korrekt haha, men hoppas det hjälper lite, ajg tror ialalfall inte att det egenltigne är din sits som är dålig, utan mer dålig pga. av omständigheter så att säga, o sånt är mycekt lättare att fixa snabbt än en i grunden dålig sits.