Sitstråden!

Sv: Sitstråden!

haha eller en kudde i sadeln kanske...
nä sadeln ligger ingevidare på honom, det är inte ens hans sadel... han har väldigt stora bogblad och den här ligger bäst hittils fast den är för svängd och ngt trång
men jag ska nog inte skylla allt på sadeln :angel:

Helt OT: Jag drömde om en häst som var jättelik din för ett tag sen.:p
Vet inte var jag fick det ifrån, men fin var den iaf. Riktig snygging du har:love:

Oj (trodde knappt ngn tittade på ens bilder här :o)
Vem av alla 6 hästar? eller hmm, antar du menar den grå- spanjoren??
hihi tack iaf :love:

Du har jättefin blick tittar hela tiden åt det håll du ska. Kanske lutar du överlivet något för mycket bakåt speciellt i traven. Det kan bero på att du sitter för mycket på rumpan. :)

Jag tycker det ser helt okej ut, håller med om att du lutar dig lite mkt bakåt i traven men hästen kanske var lite seg? Då blir det lätt så för att man kanske försöker "pusha" fram hästen.

Sedan skulle jag vilja se mer stabilitet i din sits överlag, handen var lite ostadig - något som brukar hjälpa är dels att man tänker på att ta emot hästens rörelser just i bäckenet, och en annan sak som också hjälper är om du får in armbågarna närmre kroppen :).

Det är det här som är så kul med ridning - man blir verkligen aldrig fullärd :D.

Oj (trodde knappt ngn tittade på ens bilder här :o)
Vem av alla 6 hästar? eller hmm, antar du menar den grå- spanjoren??
hihi tack iaf :love:

Ja, precis det var den grå jag menade.:D
Färgen var väldigt lik, men lite annorlunda i kroppen. I min dröm var det en arabhingst som jag på något sätt blev uppslängd på.:p Har ingen aning om var drömmen kom ifrån, jag rider i vanliga fall en liten rund islänning och kan inte komma på att jag sett någon sån häst som i drömmen. Men så brukar jag också ha väldigt livlig fantasi i mina drömmar.:angel:

Håller med föregående talare, tycker det ser bra ut, dock lite ostadigt. Vid något tillfälle så ser du ut att försöka drivafram med sätet lite för mycket och det gör att skänkeln också följer med. Jag tror att själva ostadigheten sitter i sätet. Om du vrider om höften något så kommer du nog få bättre stabilitet i höften och då kommer skänkeln bli stadigare. Ibland så vrider du ut foten lite och det beror nog på att då spänner underskänkeln, och det kommer försvinna om du kommer rätt i sätet.
Det samma gäller överkroppen, om du får en stabilare sits i sätet så kommer du bli rakare i ryggen och då kommer handen i bättre läga och den blir med stabilare.

Men förutom sätet (som då visare sig i att du ibland blir lite ostadig i skänkeln och handen) så tycker jag att du har bra sits, du sträcker på dig och har bra blick. Rider fint och avslappnat, följer med bra.

Åh, jag hade skrivit ett helt inlägg när min dator stängde ner av sig själv och tyvärr orkar jag inte skriva allt igen, men tack allihopa för den bra kritiken och de bra tipsen jag fick! :) Jag ska rida mycket barbacka och utan stigbyglar så jag lättare kan hitta den korrekta sitsen.
Tack!

*kl*

Vad gör man med såna här händer egentligen?

Jag blir tokig, jag har inte haft ordning på händerna på flera år men trots att jag verkligen försöker tänka på det vid träning så glöms det alltid helt av på tävling! Någon som har något bra tips?

Kommenterna gärna mer på sitsen, den har fler brister antar jag! Jag har även väldigt svårt för att sitta riktigt djupt i sadeln, jag skumpar väldigt lätt... rider mycket barbacka och utan stigbyglar för att träna på att komma ner mer men finns det fler tips?

storahgabohuscupomg209003.jpg

kusintrffdressyrtvlingbruksridning1.jpg

kusintrffdressyrtvlingbruksridni-1.jpg

bohuscupenfinalorust031.jpg

Skaftdressyr281.jpg

DSC_0204.jpg

DSC_0197.jpg

Min sits har blivit riktigt dålig efter att inte ha tränat för tränare på ca 7 år:o Haft gammal häst samt unghäst så har inte haft häst att träna med..

Nu är hon 6 år och tränas mer på seriös nivå och skall börja tävlas men nu är hon utlånad 1 år....

Men så här sitter jag idag....:o

Jag tkr de ser fint ut, men tittar du ner eller är de hjälmen??;)

vet faktiskt inte.. men förmodligen tittar jag ner..Mina ögon bara ÄLSKAR att titta ner..Så jagå mina ögon brukar bråka om det där ibland:rofl:

Här kommer två bilder på min ena, visserligen stillastående dressyrsits och en "terrängsits".

coffanhaltbeskuren.jpg-for-web-normal.jpg
coffan.jpg-for-web-normal.jpg

Kommentera gärna om det finns ngt att kommentera om en ögonblicksbild;)

Hjälp!!
jag får inte ner mina hälar det går bara inte = jag kommer flyga innom kort :D
jag har också stora problem att sitta ned i arbetstrav då min häst har ett jätte steg. man är som en studs boll!!
Några tipps knep?? Superlimm??

jag har världens sämsta sits. jag spänner mina ben och drar upp hälarna till armhålan. några tips på hur man tränar bort detta på bästa sätt?
kommentera gärna bilden (från idag) och filmen som jag länkar till (filmen är gammal men ändå)
IMG_2403-1.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=btDHfUnopR4

Liknande trådar

Ridning Titel Lägger av 20 min in i passet och blir helt obrydd/lyssnar ej på hjälper.
Svar
17
· Visningar
1 161
Senast: Grazing
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 023
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama