Min häst biter andra hästar

miamiSwing

Trådstartare
Min vallack ja har bitar andra hästar i svansen nån som har en teori om varför han gör det?

Först stog vi ett litet stall med 2 andra hästar som han bet i svansen, sen fick ja akut flytta av anledningen han skulle bli själv i stallet då dom andra hästarna skulle hem, så då körde ja han till en annan gård med 4 andra hästar där bet han ingenting o nu har ja stallat in honom med 1 häst som kompis o har börja bitit han i svansen me.

Nån som vet varför han skulle kunna göra det eller vad man kan göra åt det? nu får han gå själv. hans rids regelbundet och får motion.

Sv: Min häst biter andra hästar

Han kanske bara har mycket lek i sig och helt enkelt ser det som en lek?
Vi har en unghäst i stallet, som gärna retas med de andra hästarna just genom att ställa sig bakom dem och bita i svansen, gärna dra lite också.
Finns anti-bitspray som man kan spreja i svansen, eller så kan man blanda ättika med vatten och spraya på det. Då smakar inte svansarna så gott längre. Lite synd att han ska behöva stå ensam bara för att han biter lite i de andra hästarnas svansar tycker jag :)

Sv: Min häst biter andra hästar

Ok tack så mycket det ska jag testa! Ja han är väldigt lek glad av sig! men ska testa anti bit!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 643
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 418
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 660
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 575
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Radar utomhus
  • Valp 2025
  • Alternativ till försäkring