När är det dags att ge upp?

Sv: När är det dags att ge upp?

Jag tycker som de flesta andra här att du har verkligen försökt men tycker att efter 3 år så borde du se en ganska stor skillnad. Vet inte hur den har varit innan och hur den är i dagsläget, men det du skriver är ganska stora problem som inte kommer att gå att skjuta under stolen tyvärr..

Verkar inte rättvist mot varken dig eller hästen.

om du vill komma ut och tävla så kanske det är dags att se dig om efter en ny häst sorligt men sant..
 
Sv: När är det dags att ge upp?

Känn dig inte hemsk. Du har gjort allt och lite till och det är uppenbart att du vill hennes bästa.
 
Sv: När är det dags att ge upp?

Att ha häst kostar tid, pengar och massor av bekymmer. Och då är det om hästen fungerar bra och är frisk. :crazy:

Jag har stått ut i alla år för att jag har en underbar och frisk häst. Hade hon inte varit underbar och dessutom sjuk hade jag nog gett upp redan i starten.
 
Sv: När är det dags att ge upp?

vad tråkigt:'(. En häst som håller på så och anmällt farlig för omgivning.Finns ingen anledning till att ha kvar en sån häst. Hade en likadan häst tyvärr ( min första häst). Vi tog hit vet ett antal ggr, även en kiro. Ingen av dom fattade vfr den var som de var. För ja hade verkligen gjort allt och testat allt vi gick även n-h kurser. Men slutade med att vi gjorde de bästa för hästen att avlia den.
Tycker du ska göra de samma, eftersom du inte har fått ordning på hästen på 3 år tids. Plus att de skadar sig hela tiden. Varken kul för dig eller hästen att ha de så som ni har det. Plus att de blir så mkt extra kostander som man "slänger" ut på en häst som inte blir frisk.
Lycka till, vore kul om du hörde av dig vad du gör med den
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 232
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: Freazer
·
Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 685
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp