Sv: Kontakt?

Det ultimata för mej är att tygeln bara ska ligga i handen utan att jag ska behöva hålla i den.
Men jag är lätt förstörd av westernridning och annat :)

När det är som bäst har jag bara tygeln helt löst liggandes i handen och hästen lyssnar på minsta lilla muskelrörelse i handen.Det är för mej ett samspel mellan häst och ryttare och inget "skänkla och dra"

Sv: Kontakt?

jag tycker det är beroende på hur hästen och ryttaren fungerar tillsammans, min häst och jag vi förstår varandra väldigt bra såjag brykar inte rida med så himma kort tygel bara så jag känner att hon håller på med bettet, jag brukar säga hälre för lång tygel så man kan korta lite än för kort tygel så man måste ge efter för att hästen ska kunna arbeta.

(:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 929
Ridning Jag är fortfarande relativt ny till det här med att få hästen att arbeta i form men känner att jag börjar få greppet om det. Jag rider...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: tuaphua
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025