Sv: Kontakt?

Det ultimata för mej är att tygeln bara ska ligga i handen utan att jag ska behöva hålla i den.
Men jag är lätt förstörd av westernridning och annat :)

När det är som bäst har jag bara tygeln helt löst liggandes i handen och hästen lyssnar på minsta lilla muskelrörelse i handen.Det är för mej ett samspel mellan häst och ryttare och inget "skänkla och dra"

Sv: Kontakt?

jag tycker det är beroende på hur hästen och ryttaren fungerar tillsammans, min häst och jag vi förstår varandra väldigt bra såjag brykar inte rida med så himma kort tygel bara så jag känner att hon håller på med bettet, jag brukar säga hälre för lång tygel så man kan korta lite än för kort tygel så man måste ge efter för att hästen ska kunna arbeta.

(:

Liknande trådar

Ridning Jag är fortfarande relativt ny till det här med att få hästen att arbeta i form men känner att jag börjar få greppet om det. Jag rider...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 094
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka