Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Min häst är helt otrolig. Hon gnisslar tänder och gnager sig fast i bettet hela tiden. Har testat det mesta. Har ridit med nosgrimma...
Svar
5
· Visningar
2 431
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Såg en Parelli dvd om en LB introvert hästs markträning/lek och det var ju så himla bra men jag skulle vilja se hur man ska vara kring...
Svar
13
· Visningar
1 427
Senast: skuggi
·
A
Hästhantering Hej! Jag rider en 16 årig finnhäst, som vi nu skall börja lastträna igen så vi kan åka på tävlingar och sånt.:) Men problemet är att...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Det är en 2årig nsv valack som är jättesnäll, social och cool av sig men lite dominant, så som jag och andra tolkar det. Om ni är...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: milly
·
T
Ridning Var på djursjukhuset i Helsingborg tidigare i våras då mitt sto som fick föl 08 kändes lite ojämn när jag skulle sätta igång henne igen...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: EmmaPrahl
·
T
Ridning Jag har en 17årig halvblodsvalack som under de senaste månaderna blivit stel i bakbenen. Inte vinglig eller har svårt att böja dem på...
Svar
7
· Visningar
8 927
Senast: Grinch
·
G
  • Låst
Träning Era 06:or har kanske gått treårs testet i våras och kanske vilat sig hela sommaren, vilket min har gjort:) När sätter ni i gång dom...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: IngelaH
·
A
Hästhantering Hej! Vet ej om denna tråden har kommit rätt & vet att det finns många sånna här men hittar ingen med riktigt svar. Jag undrar när...
Svar
7
· Visningar
12 205
Senast: alskarminponny
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 945
Senast: Cornelius
·
Hästhantering Vart inget av med hästen från finland men har dock fått ett alternativ om att ta ett föl sen i slutet av året. har haft häst i 8 år han...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Eme_liie
·
E
Träning hej. har fått problem med min 05:a som jag ridit in själv, allt har gått bra under inridningen och vi har kommit till inhoppning, har...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 694
Senast: Mauthoria
·
O
Ridning Jo, faktiskt! Mina tankar kring detta började när jag funderade på att sätta igång igen- vilket jag helst vill. Jag bor delvis på fel...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Cizma
·
P
Hästhantering Hejsan! Har mitt 8 åriga sto ute på foder hos en tjej som nyligen fått föl (en annan hästs föl).. allt har funkat kanon ända tills...
Svar
7
· Visningar
1 172
Senast: Grazila
·
C
  • Låst
Träning Hej... Jag har en P.R.E Hingst.....och jag vill gärna veta vilka P.R.E..hästar ni har ...jag är lite nyfiken..! Jag hoppas att ni ta...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Constance
·
S
Träning Jag har ett jättestort problem som jag verkligen behöver hjälp med, tips på hur man kan lösa det osv. Jag har en foderhäst, en...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: sexmusik
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en häst på foder. Hon kanske blir till salu så småningom. Hon är bara 5 år och knappt riden. Vackrare westernhäst finns...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: Hairspray
·
M
Hästhantering Hej! Mina hästar ska bli fotograferad av en häst fotograf om nån vecka :D Har någon tips på vilken miljö jag kan ha dom? Den ena är...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Madick
·
Ridning Idag ska jag hoppa in och och hålla lektion för vuxna på lite olika nivåer. Mest nybörjare. Men min fantasi har trutit, Jag har...
Svar
7
· Visningar
4 834
Senast: Roucle
·
N
Hästhantering Med anledning av min tråd "Det hade kunnat gå så jäkla illa" som ligger på Hästvård. Du som har häst som visar tendenser att gå över...
2
Svar
25
· Visningar
3 394
Senast: bondmora
·
A
Ridning När ja red för några veckor sen på en rätt så onriden häst (eller va man ska säga) så sa en tjej efter att han hade svettats på rätt...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama