Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Hej! Mina hästar ska bli fotograferad av en häst fotograf om nån vecka :D Har någon tips på vilken miljö jag kan ha dom? Den ena är...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Madick
·
Ridning Idag ska jag hoppa in och och hålla lektion för vuxna på lite olika nivåer. Mest nybörjare. Men min fantasi har trutit, Jag har...
Svar
7
· Visningar
4 845
Senast: Roucle
·
N
Hästhantering Med anledning av min tråd "Det hade kunnat gå så jäkla illa" som ligger på Hästvård. Du som har häst som visar tendenser att gå över...
2
Svar
25
· Visningar
3 398
Senast: bondmora
·
A
Ridning När ja red för några veckor sen på en rätt så onriden häst (eller va man ska säga) så sa en tjej efter att han hade svettats på rätt...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Bison
·
Ridning har börjat hjälpa till med att motionera boxgrannens valack då de ej hinner. han är ca 12 år (vet ej exakt) har bara hunnit rida...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: Blandrastik
·
H
Ridning Hej allesammans! Jag har nyligen fått hem en 18-årig gammal dressyrhäst på foder. Han är tävlad MSV:B dressyr med placering. Det jag...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering I september ska jag och pålle på en liten roadtrip söderöver för att prova sadlar. Jag har aldrig åkt med min häst, annat än kortare...
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: phie
·
Hästhantering Behöver tips och ideer till att få min 6 åring att gå in från hagen. Har testat allt man kan komma på men den senste tiden har slutat...
2
Svar
27
· Visningar
2 211
Senast: _0_1_2_3_
·
D
Hästhantering ;)Hej vet inte om jag är i rätt forum men chansar :P Är det någon som testat någon av dessa foderatomater...
Svar
4
· Visningar
5 673
Senast: Draksus
·
N
Ridning Hoppas jag lagt tråden rätt ! :) Men nu till min fråga, jag rider en liten tinker som är überkänslig i munnen och har tjocka "läppar"...
Svar
16
· Visningar
1 453
Senast: Elie
·
Ridning (lånat användarnamn) Jag har en valack född -03 som jag tränar och tävlar i hoppning. Mitt problem är inte att hoppa själva hinderna...
Svar
7
· Visningar
2 230
Senast: Myzan87
·
T
Träning Jag tittar på filmsnuttar på mig och min häst. Han gapar jättemycket, sträcker ut tungan, drar upp överläppen och tuggar och har sig...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Toscanova
·
Hästhantering Har nyss fått hem han, ska ha han på prov innan jag bestämmer mig för om jag vill behålla han eller ej. Nu till problemen, han stegrar...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 420
Senast: Masse
·
W
Ridning Har redan börjat kolla lite täcken inför vintern åt min ponny.. :angel: Kanske lite tidigt men känns bra att vara väl rustad när kylan...
Svar
9
· Visningar
2 462
Senast: Wildiz
·
R
Träning det stog i en annons att hästen var pigg ute i skogen, är det posetivt eller negativt?? Vad anser du ? :) Jag vill gärna ha denna...
2
Svar
23
· Visningar
2 093
Senast: Stopek
·
I
Hästhantering Hur tränar ni era 1åringar ? Tog hem en 1åring i tisdag. Har mest tagit in henne i stallet och borstat henne. Lyft hovar osv. Ska...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 701
Senast: Mauthoria
·
M
Ridning Ja,,jag har precis börjat jobba med AR och tycker det är jätte kul. Den stora hästen alskar det och att skritta på volter och smått...
Svar
13
· Visningar
1 316
Senast: Sombre
·
M
Ridning Hej, Jag är 15 år och har 2 egna hästar, ett varmblodsto och Svensk ridponny sto(B. Båda 14 år. Jag bor på landet och har eget stall...
2
Svar
23
· Visningar
9 276
Senast: moontje
·
C
Ridning Hej!:bump: Jag rider en travvalack som heter Doc carre som har lite svårt i ena varvet , han viker sig och sånt vill bara svänga ...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Hoppas tråden ligger rätt, försökte hitta den som bäst stämde in. Som rubriken lyder, kan hästar säga förlåt? Finns det sådant tänk hos...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 970
Senast: -Lilla My-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V