Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Visst, alla sporter har rekord och segrar - men dessa rekord och segrar är uppnådda genom personens eget svett och blod, av någons egna...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 356
Ridning Hej!! Jo det är så här, jag har en fjording och jag funderar på att testa att rida bettlöst ibland, bara för att variera.:) Men det...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Rosabananer
·
R
Hästhantering Hoppas att tråden ligger rätt nu :o Har ett litet problem med min ponny.. Det är så att när jag går med honom så biter han jämmt tag...
Svar
19
· Visningar
1 875
Senast: Draksus
·
Träning Min häst har nyligen börjat stegra sig. och då menar jag stegra sig!! Hon ställer sig rakt upp när jag ber henne om saker som är...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 309
Senast: mackan
·
E
Ridning Hur tränar man hästens magmuskler/bukmuskler?
Svar
11
· Visningar
2 156
Senast: Em_E_liE
·
L
Hästhantering ska ställa ut en av mina hästar snart, hur mycket kan man räkna med att behöva springa? då jag har väldigt dålig kondition
Svar
6
· Visningar
994
Senast: lol_lol_lol
·
R
Hästhantering Min 6-åring är dåligt musklad, och jag vill inte rida honom för mycket innan åtminstone ryggen har musklat sig lite mer. Jag tänkte...
Svar
1
· Visningar
1 470
Senast: skuggi
·
G
Träning Hjälp! Hur blir man av med flugorna vid ögonen?:confused: Särskilt när man rider. Finns det något medel som inte är farligt för...
2
Svar
28
· Visningar
2 916
Senast: LinnK
·
M
Träning ibland tänker man lite för mkt och idag lyckades jag tänka ut att på en ridskola jag ridit på när jag var yngre (inte så gammal nu men...
2
Svar
38
· Visningar
2 810
Senast: Wildiz
·
Ridning Vad innebär klättring för er? Vad räknar ni till en vanlig ridtur och när tycker ni att ni har klättrat? Har du tillgång till bra...
2
Svar
25
· Visningar
2 540
Senast: Wildiz
·
K
Hästhantering Hej! Jag undrar bara om någon skulle kunna hjälpa mig med en sak angående en hästs beteende.. Jag och min kompis har lite problem med...
Svar
10
· Visningar
1 251
Senast: 123456
·
T
Ridning Vid vilken ålder rider/red ni in era hästar? Anser ni att det är någon skillnad mellan varmblod och kallblod, åldersmässigt, väntar man...
Svar
12
· Visningar
1 435
Senast: AlinaT
·
M
Ridning Hur gammal tycker ni att en ponny borde vara som max för att tävla lättare klasser dressyr och hoppning? :)
Svar
5
· Visningar
994
Träning Måste bara skriva av mig lite, provade att rida lite dressyr i paddocken idag, och tänkte prova hackamore då jag tycker att min ponny...
2
Svar
29
· Visningar
2 332
M
Hästhantering Hej, min kompis har en kallblodsvalack på 14 år. Hon lånade ut honom på foder, senare köp. I munkfors. ( jag har hört att det varit nån...
Svar
10
· Visningar
1 266
Senast: GotAsecret
·
Träning Jag har under sommar tagit åt mig lite lektioner för barn som inte har sån ridvana, och nyligen tog jag mig an en familj på tre barn som...
Svar
11
· Visningar
1 116
W
Ridning Hej. Har ett varmblodsvalack som jag bara haft i två veckor. Han kan gå i form i höger galopp men kan inte vänster. När han är i hagen o...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: IzabelGonzalez
·
Hästhantering Min häst är sex år och vi har åkt en hel del med honom i transporten. För ett år sedan blev han bredåkare och fick riktig panik i...
Svar
8
· Visningar
1 940
Senast: lacessere
·
T
Ridning [Häst som fattar fel galopp och nästan går omkull] Har ett ganska stort problem just nu och skulle behöva hjälp: Jag rider en jätte...
Svar
17
· Visningar
1 442
Senast: tussenlind
·
N
Hästhantering Kan man dela en flock? Vi har nu 3 hästar Det kanske kommer 1 till. Kan man ta 2 av de nuvarande hästarna på lösdrift och de andra 2...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: MBV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama