är pigg häst BRA ? :o

Sv: är pigg häst BRA ? :o

Som många redan skrivit, allt är ju relativt. Du och jag kanske inte alls har samma åsikt om hur en häst är att rida. För någon är en häst nästan tokig och för mig är det bara att lätta lite på gasen.

Har faktiskt ridit en häst som skulle vara "pigg i skogen". Hmm... ja det var han på sätt och vis. Men istället TOKTRÖG på banan :eek: . Det som säljaren vill framhäva står i annonsen och det finns bara ett sätt att ta reda på om hästen passar dig. Prova.

Jag är abolut ingen expert, knappt amatör, men står det så i en annons kanske det är något speciellt? Men jag antar att om det hade varit något som är jobbigt än just lite krumsprång av glädje, skulle det kanske ha beskrivts på ett annat sätt. Men jag vet inte. Själv gillar jag när det går fort, hihi :D

om en häst är pigg ute i skogen är helt upp till ryttaren är bestämma om de är positivt el. negativt. Någon som kan vara positiv egenskap för mig på en häst kan vara katastrofalt för en annan.

Bara prova sig fram och se!

det stog i en annons att hästen var pigg ute i skogen, är det posetivt eller negativt??
Vad anser du ? :)
Jag vill gärna ha denna häst, synd om det skulle vara negativt? :o

Tack för svar !:bow:

Pigg och med framåtanda är jättebra. Men het och lyssnar inte på förhållande hjälper är skit.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 842
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 797
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka