Hej har problem med en shettishingst

Sv: Hej har problem med en shettishingst

Jag är inte rädd för han. Var har jag skrivit att jag är det. Han har ett tunnt mässingbett 3-delat utpassat för hans munn. Du har inte sett min hantering av honom så hur kan du komma med såna påhopp.

Men jösses! Vad jag har läst så har TS kämpat på bra med den lilla typen! Jag tycker inte att det verkar som om hon skulle vara rädd för den!
Och vad skulle det vara för fel med hålningen? Tror inte ponnyn lider det minsta!
Och dessutom tycker jag TS verkar vettig i allra högsta grad som envist fortsatt att kämpa med hästen!:bow:
Nä sluta komma med påhopp som det absolut inte finns någon grund för!

Tack äntligen nån som förstår.
Idag har vi lyckats gått 2 kilometer utan nån större kamp så det går ju framåt. Enda kruxet nu är rymningen ur hagen. Hade velat ha en trähage men har ej möjlighet och bygga stor sådan.

Ge han lite sällskap i hagen så bättrar det sig kanske med rymningar?

Förstår verkligen inte hur man kan ha hästar själva sådär, det borde vara olagligt!

Kanske har försökt få sällskap till han, Men alla svar man fått på sällskapshäst har vare ston. Och det är ej så lämpligt.

Om du anstränger dig och läser lite i trådern så ser du att TS letar sällskap.

När nu blir jag arg!:mad::mad:

Vad fan är det du sitter och skriver? Om du anstränger dig liiiite och läser i tråden så borde du fatta att TS gör sitt yttersta för att tygla hästens viljor. Att du sitter och skriver att han borde få komma till en vettig människa ist är ju rent ut sagt ärekränkning. Har du inte annat än dumheter att skriva i den häst tråden så är det lika bra att låta bli.

TS verkar som en bra tjej som verkligen gör sitt yttersta. Hur kan du påstå något annat?

TS: jag beundrar dig för din styrka och uthålligeht :bow::bow::)

Tack. :) Ibland så har han sina ljusa stunder då känns det också lättare. Men ibland så vill man bara ställa in han i ett hörn.:)

Tyvärr är det inte helt ovanligt problem hos felhanterade shettisar. Många tar dem inte på allvar för att de är så små och söta så det är väldigt lätt att de får olater. Just stegring är ofta en sak som de här småttingarna tar till. Så om du inte vid det här laget fått kläm på hur du ska få bukt med det finns det bara två saker att göra. Antingen så tar du hjälp av någon kunnig person som kan hjälpa dig på plats. Kan kosta en del men bör inte ta så lång tid. Eller så lämnar du tillbaka honom så fort som möjligt och skaffar en annan shettis som är ordentligt hanterad från början. Det finns gott om välhanterade ponnyer till bra pris så det finns ingen anledning att riskera liv och hälsa nu när det inte blivit bättre under den här tiden.

Läste blogginlägget och för en gångs skull är det inte roligt att få rätt. Hoppas du läker ihop fort. Men gör av med ponnyn innan det händer ännu värre saker. Det är inte värt det och det finns vettiga ponnys som inte gör sånt här istället.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 040
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar