Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Jag skulle behöva hjälp:o Min medryttarhäst som är Amerikansk travare ska jag börja tömköra, har gjord/tömmar , jag vet hur man...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: saraa90
·
Träning Håller på att rida in en 5 årig (!) ardennerpolle. Hon lägger tungan över bettet och håller på med munnen en hel del. Har ridit henne...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: MaRomer
·
P
Ridning Jag har en liten fundering om dethär med känslor/humör/temperament häst och ryttare emellan. Att hästen kan bli nervös om ryttaren är...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: lewellyn
·
H
Ridning Varje gång ja ska longera min lilla buse så får hon för att tvär nita, börja gå mot sen sneddar bakom hästen för att mana på henne igen...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Hairspray
·
E
Hästhantering Ska och kolla tänderna på hästen nu i veckan, samt att hon ska vaccineras vid samma tillfälle. Men behöver lite tips ;) vad är bra att...
Svar
8
· Visningar
873
Senast: elifet
·
W
Ridning Jag har börjat träna min 16åriga valack (hopphäst) mycket inom dressyren senaste tiden. han bygger på muskler som en galning (Särskillt...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: horsegirl
·
T
Träning Hej allihop! Jag undrar rent allmänt: hur tung ryttare kan t ex en Connemara eller New Forest ponny bära? Var går gränserna? Inte...
Svar
5
· Visningar
14 652
Senast: Energi
·
M
Träning Hejsan . Rider en 5 årig islandhäst . Hon är mycket snäll&social märks knappt att hon är unghäst . Har dock 2 problem . När man rider...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: mollyfranzen
·
A
Ridning Har precis köpt ett full cheeck bett till min häst. I vanliga fall så brukar jag rida med remont nosgrimma då min häst trivs absolut...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: pinky
·
F
Träning ngn som har ngt bra tips på hur jag får mitt 3 åriga fullblod att sluta resa sig när hon inte får som hon vill?
Svar
4
· Visningar
939
Senast: fullblod_love
·
Z
Träning Någon som funderat på hoppningens utformning på kvaliten? Jag funderar varför man väljer att börja med en kombination räcke 10.20 m...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: TeamWahlund
·
H
Träning Hej, min kompis har just köpt en ponny och eftersom jag har stor häst och aldrig har haft ponny så vet jag ju inte några regler för...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Pancakes
·
G
Träning Hjälp! Min häst är rädd för mindre vattenpölar och när man "sprutar" vatten t.ex. när man spolar av honom. Men han klarar av att gå i...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: godistrollet
·
O
Ridning Här är en länk till en film på mig och min medryttarhäst som jag tar hand om en gång i veckan. Jag är medveten om att han kunde gått i...
Svar
11
· Visningar
1 233
Senast: OsCoxae
·
P
Ridning Hejsan, hittade inte i forumet just de svar jag söker. Nu undrar jag hur bästa sättet är att sätta igång tjock ponny efter bete...
Svar
8
· Visningar
1 746
Senast: Pumsie
·
N
Hästhantering Hej! Jag undrar hur man ska bete sig mot en äldre häst som gnäggar ständigt när den står i stallet och även gör det om man rider ut...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: angelwings
·
T
Ridning Det där med att se stolt ut när man rider, hur ändras hjälpernas inverkan då, tillskillnad mot när man sitter som en hösäck? Har...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: vildros
·
H
Träning Jag har haft min häst sen i november 08, vi har ridit för tränare sedan dess och det har gått en del framåt med både honom och mig sedan...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: hejjaSVAMPBOB
·
C
Träning Hej vad varm sommarn har varit,men nu har regnet hunnit komma hit till oss här i skåne:( Men hoppas vädret blir bra snart igen :) Sj så...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Ponnytant
·
Ridning Hejsan ! behöver lite hjälp med min häst !!:) jag började att hoppa idag. det gick jättebra !. men för inte så länge sen testade jag...
Svar
19
· Visningar
2 846
Senast: tillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna