Kan hästar säga förlåt?

Sv: Kan hästar säga förlåt?

Det är mest synd om er som inte är öppna nog att kunna göra detsamma.

Om "öppen" innebär att vara godtrogen nog att tro på allt flum som existerar här och var på internet, så nej, då är jag inte öppen. Men jag är öppen för alla nya erfarenheter som faktiskt är beprövade och som visat sig fungera på riktigt.:)

Skitsnack.

Vad säger din häst då?
Ber den om morötter eller är den rädd för människor i rött?

i mitt gamla stall fannd det ett sto som alltid bad sin mamma om röda äpplen, skurna i små bitar när hon hade PMS.
yes, right.... :grin:

hästar saknar moral, är styrda av sina instinker och är flockdjur.
där stannar deras förmåga att kommunicera. dom kan socilisera, busa och leka och interagera med varandra på olika sätt, men det sker enbart som träning för strid eller för att etablera och undersöka vilka roller de olika individerna har i flocken. och för att stärka dessa.

att jämför ahundar och hästar är svårt, hundar kan visst leka poliser på varandra, men det sker i form av att den ranghöga hunden ser till att de underordnade sköter sig och för att påminna dom om vem som betämmer.
inte sällan bestämmer även samma jycke över dig och ser sig själv som den självklara ledaren för flocken och tar sin roll på stort allvar.
samma med hästar, de ranghöga i hagen, "poliserna", bossar gärna över dig åxå.

men faktum kvarstår, hästar kan inte säga förlåt.

o va kul har precis fått veta att jag kommunuserar med mina hästar från två håll har sagt detta . ska gå en kurs men det är lång vänte tid och kostar ju pengar . men man kan ju öva och lära mer av hästarna hemma :laugh:

har du det som jobb ?

kan du ge mig ett råd som gör att det sätter igång på allvar ? mvh kim:idea:

*kl*
Säga förlåt tror jag itne de gör. Men de kan liksom skämmas.
Min häst är väldigt låg om jag ramlat av. Ser ut att skämmas är väl det närmaste jag kan beskriva det med.

o va kul har precis fått veta att jag kommunuserar med mina hästar från två håll har sagt detta . ska gå en kurs men det är lång vänte tid och kostar ju pengar . men man kan ju öva och lära mer av hästarna hemma :laugh:

har du det som jobb ?

kan du ge mig ett råd som gör att det sätter igång på allvar ? mvh kim:idea:

Jag har alltid kunnat kommunicera med djur och faktum är att vi alla kan om vi bara stannar upp och lyssnar. Hästar lever här och nu. De tänker varken på det som varit eller på det som komma skall. Om vi stannar upp och är här och nu, då kan vi öppna våra chakran och kommunicera mer på det andliga planet.

Man kan gå kurser, det vet jag, finns en duktig djurkommunikatör bara ett par mil härifrån mig som håller kurser. Hon är jätteduktig på att lära ut. Det finns även bra böcker att läsa om ämnet men annars tycker jag att du går ut i hagen till dina hästar, sätter dig ner med block och penna och bara är. Tänk inte på någonting, bara lyssna.

Det kräver tålamod och räkna inte med att det går första gången och inte andra heller men med tålamod och lugn så öppnar det sig till sist. Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 903
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama