Trick. Steg för steg.

Sv: Trick. Steg för steg.

Grym film! :bow:
Fick massor av inspiration.
Och gud vilken fin shettis :laugh:

Puss

Hästen ska allså pussa dig.
Du ställer dig framför hästen,
håller något gott i handen.
Du visar hästen att det finns en morot eller liknade i din hand,
och för sedan handen uppåt.
Och hästens huvud ska följa med upp.
När huvudet är i höjd med din mun, så pussar du hästen och lägger till ett kommando "puss, eller pussljudet"
Och sedan ger du hästen moroten.

Gör så några gånger, och tillsut behöver du bara föra med hand en lite bit uppåt, och sen säger du bara kommandot:)

Jag är tyvärr aldeles för trött för att skriva något nu men lite simpel info finns i min projektarbetes film. (yoga, buga, ligg även bilder på annat)

Den som har lust kan ju kolla :)
http://www.youtube.com/watch?v=MCV-t1LPFds

Gud, filmen är ju jättebra, vad jag blev inspirerad!!
Min shettis är en liten social liten dam som hade älskat detta, så henne ska jag börja jobba med snart, tack än en gång för filmen!

Detta kan min polle med :love:
Lärde sig det jätte fort.
Har även börjat lära honom höger och vänser tass. Funkar ganska bra, men eftersom han är hingst så kan han ibland slå med båda (tänk på säkerheten tjejer!) om han bli frustrerad och inte fattar vilket ben jag menar...
Precisi som att det dyker upp en :idea: och så slänger han fram båda så tycker han att nu blev väl någon rätt :D

Gud vilken rolig tråd!!
Jag vill hålla på med sånt med min ardenner, men är de för tunga tro? Eller var det bara en komisk tanke av mig. verkar ju skit kul!

Tror inte de är för tunga?
En häst på kursen förra helgen var rejäääält grovt halvblod. Rätt korta ben och mkt mkt häst överlag. Han stegrade, bugade, spansk skritt från backen (säkert fler grejer) började lära sig uppsutten stegring, uppsutten spansk skritt då under kursen.

Min welshponny född 06 kan spansk skritt.

Använde ett spö att peta med och godis som belöning. Hinner inte skriva stegvis..

som jag lärde min pålle
Buga

1. locka ner hästen så den har huvudet mellan frambenen, när den gör det, ge den godis eller en klapp.

2. Lyft ena frambenet och locka ner den, samtidigt som du säger: Buga. Då kommer den (troligtvis då) att gå ner på ett knä och buga, klappa och beröm.
Håll på så ett tag (alltså inte 2 min till, utan dagar)

3. pröva att bara locka ner den (utan att hålla i benet) och säg buga, så kommer den troligtvis att lägga sig på knät och buga! :)

så gjorde jag, nu kan han det bara man säger buga :)

tänk på att inte träna så länge på en gång så den lessnar! :) kan lägga upp någon video snart!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 407
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 236
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama