Sv: Hur går det för era -05r #6
idag har jag en billig halvblodsvalack till salu!
typ en femma eller så.
Red först en stund i grusgropen och skulle gallopp träna i backar å så och det gick bra, tills han fick syn på något jättteotäckt mitt i backen, tvärnitade och kastade sig åtsidan och sedan bakåt, matte damp i backen, men det är ju sånt som händer klappade om han för att han stannade en bit bort, så matte kunde kravla sig upp igen.
sen red vi i stora manegen, och han skötte sig ok, sen skulle vi ta en sväng genom skogen hem och han totalvägrade att gå in i skogen hästf*n
Han var inte rädd, eller något sånt utan han är riktigt trotsig nu!! han gick fram till kanten och sen tvärstopp! kastade sig bakot backade ner i diket och stegrade sig, stod still och bara glodde och om och om igen.
efter 30 miuter hade jag fått nog, hoppar då av måttligt irriterad och slår till honom med spöet, sen leder jag in honom i skogen och han är hur lugn som helst.. Hoppar upp och fortsätter ridturen precis som vanligt..
Är det trots eller har han blivit alldeles från vettet? jo självklart är det trots, men som sagt är måttligt irriterad..
Hur hade ni gjort? Jag vet att jag inte borde hoppat av men efter 30 min i kvalmig åskevärme och var så svett att det rann om både mig och hästen så hoppade jag av.. Så alla kloka bukare hur hade ni gjort??