Fy bubblan rent ut sagt

Sv: Fy bubblan rent ut sagt

jag förstår inte att ni orkar ödsla energi på allt fy faaaan o för djävligt o idioti?!?

jag tycker ABSOLUT INTE att dett är en korekt metod att träna häst o DEFINITIVT inte med ett barn på ryggen.. tyvärr är det ju så att i andra länder har man inte samma syn på hästar o ridning som vi har.. har någon tex sett hur dom tränar häst på spanska ridskolan?? det skall vara världens mest välrenomerade institut,, det är ju typ samma metoder där. dom lär sina unghästar piaff o passage genom att från marken peta med spö på benen.
jag är väl gnällig tycker många men det må så vara.. skall man bli upprörd över allt som folk gör så hinner man ju inte med nåt annat i livet?!?

om inte annat lite onödigt inlägg kanske? synd att låta så arg, om du tycker vi är onödiga som ödslar energi på det så behöver du väl själv inte slänga in en kommentar? motsäger dig själv lite och det ger ändå bara tråkig stämning. men men...

att peta med spö på det ben som ska lyftas är väl en utmärkt metod, rakt och enkelt. Att binda fast en häst helt och hållet när man gör det är kanske inte så lämpligt enligt mig, att binda fast en unge ovanpå är bara vansinne.

Är det bara jag som tycker att den där gångarten som paso fino har, när de rider på hårt underlag så det smäller i takt, är rätt häftig? Kanske inte alla inlärningsmetoder, men å andra sidan är jag inget fan av rollkur som medel i vår dressyr heller.

den är ganska tuff att se... fast ligger väl för mig tillsammans med allt annat som faller under kategorin "onödigt inlärande"... :angel: halvhäftigt att se - men vad är nyttan med det.. egentligen? Jag är otroligt imponerad av tjurfäktningshästarna med, och ryttarna.. men ehum.. jag gillar det inte för det ;)

Svårt att uttala sig om sådant man inte förstår... eller tja, det är väl Lätt att skapa sig en åsikt, men Svårt att inte gömma sig bakom den utan att ta reda på mer fakta...

Och som fröken "Högljudd" där uppe sa.. vi har så olika hästkulturer i världen.. det är nog en omöjlighet att förstå allihopa.

Man tom ser piskan längst ner till höger i filmen...

Jag har slutat förvåna mig över folk men jag har inte slutat tycka illa om hur folk kan bete sig :mad:

Min spontana reaktion är: så fruktansvärt elakt att uttnyttjag hästarnas välvilja på detdär sättet! Hittade massor med liknande videor med hästar som var fruktansvärt olyckliga och frustrerade.
Antar att de vill uppnå detta? http://www.youtube.com/watch?v=zVNJ0SvTBzc&feature=related

Denna video tycker inte jag va "farlig". Hästen va varken spänd eller visade misstycke. Men de andra filmerna :cry: särskillt den sista :(

Om du menade "min" länk så var det precis det jag menade också. kanske uttryckte mig lite oklart ber om ursäkt. :bow: menade att det är på det sättet den hästen i den länken jag la upp går som dom andra vill få sina att göra. Den hästen ser ju ändå harmoniskt ut, dock vet jag fortfarande inte om jag tkr det är så snällt att låta den stå så himla länge. men den videon var INTE hemskt det var det jag menade.

Liknande trådar

Kropp & Själ jag har länge funderat på om jag ska göra en sådan här tråd. Jag vet inte varför jag gör det, mest för att få skriva av mig. Kanske har...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har anmält mig till en kurs igen! :p (kunde bara inte låta bli... ;) ) Jag har konstaterat att jag tydligen är inne i en...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Herre jävlar detta var nog något av det sjukaste jag sett....det tar ju aldrig slut. :eek: http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h5Mg...
2
Svar
23
· Visningar
4 264
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar