C
Casablanca
Sv: Hoppar över bommen. Hjälp!
Menar du att du körde utan bom? Utan något som stoppar i fram?
Menar du att du körde utan bom? Utan något som stoppar i fram?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså en hästtransportNär hästarna transporteras i ett släpfordon avsett att kunna dras av en personbil,
NÄR Märka väl NÄR! Det står inte att de SKA MAO gäller regeln om bom bara om hästen åker i fordonets längdriktitning lagen nämner inte ens att hästen inte får åka baklängesska det, när hästarna är placerade i fordonets längdriktning,
Ja men eftersom hästen nu åker baklänges så behövs ingen bom framför hästen men väl en bakom (även om det inte står i lagen men det sundaförnuftet säger iallafall det)framför hästarna finnas en stödbom i boghöjd minst 0,6 m från väggen.
Det här biten var bra tycker jag! Jag förespråkar ett förbud av för gamla transporter som inte går igenom en säkerthets kontroll var annat år.Bommen ska vara fäst så att den snabbt kan avlägsnas vid en olycka eller liknande
Ska försöka bena ut hur jag tänker.
NÄR Märka väl NÄR! Det står inte att de SKA MAO gäller regeln om bom bara om hästen åker i fordonets längdriktitning lagen nämner inte ens att hästen inte får åka baklänges
Men även en häst som åker baklänges åker i släpets längdriktning, och ska således ha en bom framför sig, minst 60 cm från väggen
Ja men eftersom hästen nu åker baklänges så behövs ingen bom framför hästen men väl en bakom (även om det inte står i lagen men det sundaförnuftet säger iallafall det)
Som sagt, även en baklängesåkande häst åker i släpets längdriktning
Har erfarenhet av en häst som alltid klev över bommen, provade tre linor, halsring men fick inget bra resultat.
Tog sen bort bommen och satte fast hästen i båda sidor av grimman. Har inte haft något problem sen dess.