Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Bakbom eller inte? För- och nackdelar? Köpte ett sto i höstas, säljaren körde hit henne och jag har inte varit iväg med henne sen hon...
2
Svar
20
· Visningar
2 476
Senast: Isis2
·
J
Hästhantering Skriver under anonymt nick då jag inte vill hänga ut någon. Har funderat på det här med hantering av hingstar då det i vissa stall...
2
Svar
27
· Visningar
4 061
Senast: LaLu
·
H
Ridning Hej! Jag har precis börjat rida en lite äldre varmblods dam. Hon har nu inte blivit riden i dressyr på ett Xantal år, vilket jag...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Harness
·
S
Hästhantering Vill ha alla tips man kan få för att hästen ska ta det så positivt som möjligt. Hur gå tillväga om hästen inte vill gå in i...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Zephira
·
Ridning Jag har varit och tittat på en dressyrtävling och jag uppmärksammade att alla ekipage såg väldigt lugna och duktiga ut på framridningen...
Svar
8
· Visningar
2 290
A
Hästhantering Drömmer om ett litet stoföl med breeed bläs och fyra vita strumpor, jordens gångarter och en bläääändande hoppteknik som ska bli...
2
Svar
20
· Visningar
1 805
Senast: anni0001
·
Ridning Har en fullblodsvallack som min yngsta dotter fick och har ridit honom ett par år och allt har gått bra, snäll och ganska lugn häst även...
Svar
11
· Visningar
1 240
Senast: Lunketuss
·
E
Ridning Hej, Jag har svårt att komma på lite ridbara övningar när jag rider i skog och mark! Har ni någon bra övning man kan göra..? Hästen...
Svar
10
· Visningar
1 061
Senast: Zanta
·
Ridning Japp, jag är så nervös att jag nästan skiter ner mig haha. För några veckor sedan flög jag av hästen med dunder och brak, och har inte...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: JessicaM
·
Träning För mig är det fullständigt självklart att man hälsar och säger hej till alla djur man ska hantera. Men vad med om något ”konstigt” i...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 205
Senast: Araminta
·
Hästhantering Vet att det finns trådar om detta förut men väljer att göra en egen. Hoppas den får vara kvar. Min häst - 11 år, mycket lastad och körd...
2
Svar
24
· Visningar
3 183
Senast: Annee
·
Hästhantering Rubriken säger mer än tusen ord ;) Vad är klickerträning, hur fungerar det och vad behöver man? Har sökt en del men tycker inte...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 974
Senast: vanimelde
·
F
Träning okej, min unghäst på 5 år kastar med huvet, ja vet inte vad ja ska göra åt de, hon är inte stark i munnen så ja behöver inte ta hårt i...
2
Svar
37
· Visningar
3 063
Senast: LottaGaloppa
·
L
Ridning vi är alla överens om hur nyttigt det är att klättra! men att rida i nedförsbackar, är det bra eller dåligt i anständiga backar...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: Blandrastik
·
N
Hästhantering Min 11 årige valack är kallblodskorsning och har fått man därefter. Han har så det räcker åt typ 3 normala hästar och det är ju fint på...
Svar
7
· Visningar
1 347
Senast: NinaochRambo
·
Hästhantering Jag skulle vilja ha lite tips angående min 17 åriga valack, som är lyhörd, relativt samarbetsvillig och har ofta lätt för att...
Svar
4
· Visningar
1 072
Hästhantering Hästen krafsar med frambenen vid sadling, och när sadelgjorden ska spännas hytter hon med bakbenen och nafsar efter en. Hästen är...
2
Svar
24
· Visningar
3 599
A
Ridning Under de senaste veckorna har min Dponny börjat kasta våldsamt med huvudet när man skrittar fram.. Så fort man länger på tyglarna börjar...
2
Svar
36
· Visningar
3 684
Senast: Izah
·
J
Hästhantering Jag har en hingst som är 4 år.. när folk hör att man säger det så säger de flesta "oj, hur går det till???! är inte det lite farligt?"...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 538
Senast: Breakdown
·
P
Hästhantering Lägg denna i en annan kategori om den ligger fel. Jag har mött många brunstiga ston i mina dagar, men inget som denna. Detta sto är...
Svar
7
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka