vad gör dom???

Sv: vad gör dom???

Är det inte sånt som Working Equitation människorna håller på med? Det har ju blivit en ny tävlingsgren i Sverige.
Det lilla jag har sett av denna "flumsport" är att det verkar vara en hel massa onödiga rörelser som hästen ska göra. Spansk skritt?? Vad ska det vara bra för??
Fånigt och säkert jättebelastande för hästen är min åsikt...

Eftersom jag är en av dessa "flummiga" personer som har tränat lite WE så
får jag hänvisa till Immers länkar. Det finns ingenting konstigt i WE, tvärtom så
är det fantastiskt kul både för häst och ryttare :laugh:! Åk och var med på en
träning så får du själv se hur roligt det är!
Ang Spansk skritt så är det en rörelse som är till för att lösgöra hästens bogar.

Dom stressar fram hästen i den där gångarten (vad den nu kallas)
Han går bakom och smäller den på hasorna & han framför håller ihop den.
det är väl så man lär hästen den gångarten? eller har du nått annat förslag på huruvida detta skulle kunna gå till ? ;)

Jag tror att hästen är en paso fino, och den rörelsen som visas är faktiskt ingen gångart man lär en paso! De kan den när de föds. De kanske inte använder den i hagen, men då kan man ju lika gärna säga att tölt inte är någon naturlig gångart för islandshäaten, bara för att den inte töltar i hagen! Tölten är en naturlig gångart som varenda hästras kunde för en massa år sedan, men eftersom vi människor tyckte att gångarten var onödig avlade man bort den, och nu är det bara islandshästen och några få andra raser som har kvar gångarten.

Kom vi inte fram till att det inte var en paso? :confused: Vet inte vad du menade med
det är väl så man lär hästen den gångarten? eller har du nått annat förslag på huruvida detta skulle kunna gå till ? ;)
a-sundblad?
om det nu är ngn töltvariant de vill ha ska man verkligen inte behöva träna fram den sådär!!!!!

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 128
Senast: escodobe
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 801
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar