T
thesssomfan
Sv: Ni långa ryttare...
Jag är 1,72 cm och mitt sto är 165. Passar utmärkt!
Jag är 1,72 cm och mitt sto är 165. Passar utmärkt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog inga problem, men du sitter nog bättre på en lite störrehäst vid 1,60 ngn stans.
Jag är 1.73 o polle är 1.58. Helt perfekt
Vår häst är 1.68 men han är mest ben så han känns inte så stor att rida och han "sväljer" egentligen inte så mycket ryttare. Däremot rör han sig med mycket mekanik så han är helt omöjlig att sitta på
Jag är bara typ 1.60 och ser helt ok ut på honom
Min kusin är däremot lång (1.75 nånting) och med långa smala ben.. Det ser ut såhär. Hon rider annars sin d-ponny och ser nästan längre ut på våran konstigt nog!
Pappa är 1.80 nånting och ser ut såhär på honom
Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på mankhöjden!
Jag har ridit allt från c-ponny till ridhäst på 1.70. Så här såg jag ut på c-ponnyn:
Min pappa (1.80+ ) rider också vår andra häst och den är bara just över ponnymåttet. Kanske 1.50 ungefär. Siffrorna ser på pappret lite konstigt ut, men det ser helt okej ut i verkligheten:
Man får helt enkelt prova sig fram! Beror på hur man är byggd, hur hästen är byggd, hur bålen ser ut, hur mkt massa hästen har osv.
Ett inlägg till av mig, jag insåg att jag faktiskt har Pixbox så jag la upp lite bilder på mig o XL mannen där
Jag o min plutt :
menjag får de inte att funka riktigt ... så här kommer länken till den...
http://www.pixbox.se/pic_show_id27982389.html