Ni långa ryttare...

Sv: Ni långa ryttare...

Jag är 1,72 cm och mitt sto är 165. Passar utmärkt! :D

det beror ju mycket på hur hästen bär upp ryttaren också. Jag är 175 lång och kan utan problem ex rida en av stallets maffiga d-ponnyer utan att det känns eller ser konstigt ut.

Har själv långa ben, och min pålle är 167 cm. Helt lagom dvs:D

*knapp*

Jag är 175, mycket ben. Kan visa hur jag ser ut på ett par olika hästar:

SWB ca 172 kanske? 170+ iaf.

Fullblod, ca 160-162

SWB ca 167

Fullblod, ca 158-160

Fullblod, ca 162-164

KL

Jag själv är 160 cm lång (kort), och tycker att jag ser ganska lagom ut till båda pållarna jag har/haft...

Min förra häst var en fjording på 135 cm

Just nu har jag ett halvblodssto på 160 cm (precis som jag själv)!

Jag är 182 cm och väger 65 kg, hästen är 174 cm men är bara 4 år så han växer fortfarande. Min andra häst är 168 cm så jag kan inte säga att någon av dem är små. Den sistnämnda har jag aldrig känt mig stor på mer än om jag byter direkt från den ena till den andra.

Har ibland ridit en häst runt 1,62. Han känns inte så liten men jag känner att jag har mina långa ben i ett ganska opraktiskt skänkelläge så fot och vrist + liten bit av vaden hamnar under honom.

jag är 178 och det är min häst också. vi ser perfekta ut.:D men jag såg nästan mindre ut på min vita som var knappa 165 men mkt djup bål och breeeed rygg (modell kraftig ponny). så det har mkt med hur hästen är byggd att göra också.

rider min ponny ibland också, han är ca 147 men mkt rund över ryggen och välbyggd (arab) och han bär upp mig jättebra. bara benen som är lite långa eftersom jag rider dressyr.

om jag skulle ha en häst för tävling och träning så är 160 minstamåttet och då får den vara riktigt krallig,

Jag är 1.77

Mitt sto är 1.73 i mnkh Maffig häst, henne såg jag perfekt ut på.

Valacken är 1.68 och mer av den ädla typen, men högrest så det förslår. Honom tycker jag dock att jag ser lite stor ut på, tycker mina ben ser ut att aldrig ta slut...haha

Det är nog inga problem, men du sitter nog bättre på en lite störrehäst vid 1,60 ngn stans.

Jag är 1.73 o polle är 1.58. Helt perfekt :)

Kan ju slänga in en bild med då. Jag och polle efter terrängträning. (vi kan ju utesluta min sits som suger..;))

27965204.jpg

Jag är 171-172 och min häst är 152-155. Nordsvensk bruks så lite massa är det ju. Min sambo på ca 194 satt på honom häromdan och det fungerade utmärkt.

CIMG0905.jpg

Jag är 180 cm och min häst är ett smäckert halvblod på 154. Jag har aldrig känt mig för lång och jag ser inte stor ut heller.

Jag är 175 cm och min lille häst är ca 155... :)

Det beror ju oxå så mycket på hur hästen är musklad, här är jag på samma häst 6 år tidigare (ok, han har växt 4-5 cm pga muskler, men ändå). När denna bild togs kände jag mig stor på honom, numera känns han alldeles lagom (han är mycket häst att rida för sin storlek... :p )

Ursäktar att detta inte har med tråden alls att göra!
Men din stora fux var fruktansvärt fin:love:
O så gillar jag stora ästar o små ryttare, haha, min herre är +180cm :D

Vår häst är 1.68 men han är mest ben så han känns inte så stor att rida och han "sväljer" egentligen inte så mycket ryttare. Däremot rör han sig med mycket mekanik så han är helt omöjlig att sitta på :p

Jag är bara typ 1.60 och ser helt ok ut på honom

24610512.jpg

Min kusin är däremot lång (1.75 nånting) och med långa smala ben.. Det ser ut såhär. Hon rider annars sin d-ponny och ser nästan längre ut på våran konstigt nog!

26479660.jpg

Pappa är 1.80 nånting och ser ut såhär på honom

25896731.jpg

Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på mankhöjden!
Jag har ridit allt från c-ponny till ridhäst på 1.70. Så här såg jag ut på c-ponnyn:

27558835.jpg

Min pappa (1.80+ ) rider också vår andra häst och den är bara just över ponnymåttet. Kanske 1.50 ungefär. Siffrorna ser på pappret lite konstigt ut, men det ser helt okej ut i verkligheten:

23470575.jpg

Man får helt enkelt prova sig fram! Beror på hur man är byggd, hur hästen är byggd, hur bålen ser ut, hur mkt massa hästen har osv.

Jäklar vilka snygga hästar!
Jag tkr inte heller man ska stirra sig bling på vad de står på ppappret, jag är 170cm o min minsta häst är nu 154cm, känns bra att sitta på honom o min största är 180+ o de känns bra det med:)

Har ingen bild att länka till men här är en film på mig o min jätte :)
http://www.youtube.com/watch?v=z5PGipG5C_Q

Tack så mkt!:love:
Jag håller med!, jag gillar oxå bäst små ryttare på stooora hästar!:love::D

Btw, din häst var riktigt snygg & maffig!:d

Små ryttare o stora hästar e "the perfect match" :D

Tack så mkt:) :D:D

Haha tkr du;)
Ja lite korta ben har jag på honom , men när man sitter o rider på honom så känner jag mig inte liten faktiskt:)
Han är snäll o känlsig så de hjälper ju till lite, hehe.

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 145
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 733
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 059
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama