Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Vi hade för någon månad sen en tragisk olycka där en av mina kollegor körde på 2 hästar som kommit ut på vägen. Båda hästarna dog... 2
Svar
20
· Visningar
1 361
Äldre Kanske Bukes längsta rubrik ;) Men "dieselgate", Volkswagens och VAG-gruppens fusk med programvara på dieselbilar, berör ju enormt många... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 075
Hemmet Jag har en garderob med klädstång och 10 trådbackar. Denna garderob har jag utan problem fyllt själv (att jag egentligen inte behöver så...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: pulkaskurk
·
Äldre Jag är medveten att det är tillåtet att vänta flera år att skicka faktura, om man vill. Men nu undrar jag vad som faktiskt känns bra för... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 408
IT & mobiler Vad hur väljer jag? behöver köpa nytt kyl o frys. Ett kombi skåp. Låg ljudnivå är högt på önskelistan och gärna lägre elförbrukning...
Svar
11
· Visningar
729
Senast: Pudlan
·
Äldre Är det nån här som är riktigt duktig på matte och kan hjälpa mig med en krånglig uppgift? Vore väldigt taxam för hjälp! :)
Svar
2
· Visningar
401
Senast: Plantan
·
Skola & Jobb Klämde tummen igår (som tur var vänstra handen) på jobbet. Klämde den mellan ett 30 kg paket och ett metallstallage så det gjorde ont...
Svar
5
· Visningar
780
Kropp & Själ Hej. Jag har ett återkommande problem med hårda blåsor på underlivet. De är ovala och ganska platta. Inte som varblåsor som man får på...
Svar
16
· Visningar
1 558
Hemmet Har aldrig varit med om detta förut, men någon här vet säkert vad det är som händer. Igår blev det halvstopp i handfatet i badrummet -...
Svar
12
· Visningar
3 565
Senast: Sar
·
Relationer Jag blir tokig. Telefonen på jobbet slogs ut av ett åskväder, och jag måste numera ringa upp kunder och leverantörer på mitt privata... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 470
Senast: astronaut
·
Äldre Jag älskar vindruvor, speciellt cotton candy-druvor (som jag tyvärr inte hittar som ekologiska) och varje gång någon ser mig äta det så... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 941
Senast: Sel
·
Relationer Hur tänker de egentligen? Vad vill de ha ut av den överenskommelsen? Jag har sett ett antal sådana bittra män som klagat redigt när de... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
14 969
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Av en händelse så har jag just läst två böcker som visade sig ha samma tema; viktigheten av att ha ett mål i livet, en passion, eller... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
5 694
Senast: Heulwen
·
Skola & Jobb Vad anser ni om det? Flertalet gånger har jag blivit inbjuden av mitt fack till en "kvinnokonferens" där det bjuds på resa dit/hem... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 564
IT & mobiler Min tablet har börjat uppföra sig lite märkligt. Finns det något bra gratisprogram för att scanna efter virus, och om det upptäcks, hur...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: mandalaki
·
Fritid Jag liksom många andra har råkat ut för att photobucket numera vill ha pengar för att länka till sina egna bilder. Har nu efter klurande...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: mandalaki
·
Äldre Jag har alltid varit en vinmotståndare. Anser att det är djävulens påfund med mera. Smakar bara surtoch så. Men nu känner jag att jag är... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 351
Skola & Jobb Nästa höst är det dags att skaffa en sådan där "riktig" utbildning. Men hur vet jag egentligen vad jag vill göra resten av livet? När... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 722
Senast: lil-sis
·
Äldre Det går inte att få bort gamla meddelandetrådar utan att radera varje meddelande ett i taget? Eller går det? Samma sak om man skrivit...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Aviello
·
Äldre Jag har köpt ett begagnat akvarium med lysrörsbelysning. Cirka två minuter efter man tänt belysningen börjar den surra högt. Vad är fel...
Svar
4
· Visningar
4 421
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar