Mål i livet

Till exempel, ja! Dels borde man väl bara vara glad för din skull över att du är nöjd som det är, dels KAN det ju kräva en hel del av dig för att du ska klara av att hålla nivån. Det vet ju inte andra.

Ja, en ambition eller ett mål behöver ju inte ta oss framåt, eller avancera snarare, egentligen. Det kan ju vara statiskt lika väl, men som du säger, kräva en del av dig så att säga.

Det kan ju inte vara fel att ha målet att man ska var så lycklig som man är nu eller att man inte jobbar på sådant hela tiden.

Jag är lite paff. Eftersom två av mina största mål i livet är avklarade. Har såklart en hel del mindre mål.
Mål för mig är när jag aktivt kämpar för att nå. Dagligen. Det kan vara litegrann bara dagligen men som tillslut leder till slutresultatet. Målet.

Nya mål för mig är att få bättre lönsamhet i företaget. -hela tiden.

Mindre mål:

Hyra ut ett hus. -nästa år.

Skaffa E-kort. -i år.

I yrkeslivet vill jag bidra till samhället genom att skapa jobb och skatteintäkter genom innovationer och företag som inte finns någon annanstans. Det har blivit mitt mål, något jag känner är värt att kämpa för och ger mig stark tillfredsställelse när det uppnås. Att få pengar på egna kontot ger inte alls samma känsla. Vilket förmodligen är anledningen att det aldrig kommer nåt dit heller.

(Jag är uppe i runt hundra anställningar, 260 MSEK i omsättning och 50 miljoner i skatteintäkter årligen , och ja jag följer de bolag jag varit engagerad i genom tidigare kollegor och på andra sätt.)

Andra mål är att engagera medmänniskor i samhället och se att alla har en plats i både samhälle och arbetsliv.

Annars är målet att må bra. Att personer i min närhet mår bra. Att se till att man får tid tillsammans med den man vill umgås med. Inga tydliga konkreta mål.

Jag har en del mål i livet, inte alls att jag ska jobba mig till något finare yrke, tjäna mer pengar eller bo finare, utan att utvecklas som person. Jag vill tänka mindre på vad andra tycker om mig, bli mindre "negativt" självcentrerad (sluta tro att omgivningen bryr sig så mycket om vad jag gör), tänka mer positivt och inte lägga min lycka i andra människors beteende. Bara på detta sätt kan jag uppnå bestående, stadig lycka.

Nu är väl iofs nästa mål att bli en bra eller åtminstone duglig förälder som med min man lyckas uppfostra vår kommande avkomma till en förståndig, empatisk individ.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
799
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag är dressyrryttare. Har lärt mig rida på ridskola för först en gammal kavallerist och sedan Strömsholmsutbildade instruktörer. Jag...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
13 156
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar