Jättespännande ämne! Jag har gått runt och tuggat på mina känslor och tankar om mål hela dagen
.
Jag är en av dem utan mål med stort M. Jag sätter inte upp milstolpar eller drömmer om att uppnå stora mål. Men det innebär absolut inte att jag bara flyter med strömmen
. Däremot gör konkreta mål lätt att jag rusar för fort, kämpar för hårt, bränner ut mig och blir besviken och/eller otålig och rastlös. Eller helt enkelt ger upp.
Jag är högpresterande, snabb i tanken och kan både spruta idéer och vara enormt produktiv, men har däremot ibland svårt att få vardagslunken till att fungera gnidningsfritt.
Jag vill vara bra på mitt jobb (den bästa på vissa punkter), lära mig massor och utvecklas på flera områden. Men "karriärsstegen" för mig är mer som en karriärsstig. Jag går i en riktning som jag satsar mot och när det kommer en förgrening så väljer jag vilken väg jag ska gå. Men något konkret MÅL finns inte. Mer en färdriktning
.
Boende är mest, som någon annan uttryckte det, en hygienfaktor. Men det innebär inte att jag vill bo i "vad som helst"! Bara att boende i sig själv inte har ett målvärde för mig. Men jag älskar min fina (hyres-)lägenhet i ett underbart område och ibland kan jag gå från rum till rum och bara titta mig omkring och mysa.
Kort sagt, bara för att man inte har konkreta mål i livet betyder det inte nödvändigtvis att man är komplett mållös
.