Pudlan

Trådstartare
Vad hur väljer jag?
behöver köpa nytt kyl o frys. Ett kombi skåp.
Låg ljudnivå är högt på önskelistan och gärna lägre elförbrukning.
Såg ett som råd & rön hade testat men det är 10 mil till de stället som är närmst som säljer det o har det hemma.
Eller ta ett närmre med högre ljudnivå o högre elförbrukning men närmre till säljställe.
Hämtar o instalerar själv.

Några tipps?

Vad hur väljer jag?
Såg ett som råd & rön hade testat men det är 10 mil till de stället som är närmst som säljer det o har det hemma.
Eller ta ett närmre med högre ljudnivå o högre elförbrukning men närmre till säljställe.

Några tipps?

Köper på nätet med hemleverans. Sätter på plats och sticker in kontakten själv.

Håller med om Prisjakt. Jag skulle inte gå så mycket på testresultat för det är bara ett fåtal modeller som testas. De allra flesta testas inte. Dessutom kan man fråga sig vem som ligger bakom testerna och vad syftet är (ofta är det en tillverkare som betalar testerna, dock ej Råd & Rön såklart). Rätt mått, låg ljudnivå, låg elförbrukning och kvalitetsmärke med bra kundservice är det jag går på. Och sen köper jag på nätet och får det hemkört. Installationshjälp behövs inte på kyl och frys.

Vad hur väljer jag?

Några tipps?

Tack kollar på "jämförelse" sidorna på nätet. Någon stalations hjälp behövs inte på vitvaror här. Det är hur många modeller som hällst på kyl/ frys har jag nu upptäckt

Förutom låg ljudnivå och låg energiförbrukning tipsar jag om att välja ett skåp med två kompressorer. Dvs separat avstängning och temperaturreglage för kyldelen respektive frysdelen :)

Förutom låg ljudnivå och låg energiförbrukning tipsar jag om att välja ett skåp med två kompressorer. Dvs separat avstängning och temperaturreglage för kyldelen respektive frysdelen :)

Instämmer men de är inte lätta att få tag på idag. De har dessutom minskat ner frysutrymmet så det ofta inte är 50-50 längre utan frysen är mindre. De två sakerna gör nämligen att skåpet får bättre miljöklassning... :meh:

Har letat efter ett med två kompresorer. De är väldigt sällsynta mu för tiden.
Blev ett men en kompressor o separat inställning till kyl o ett till frysen.

Vad hur väljer jag?

Några tipps?

Tack för alla svar. Nu har nya kyl/frys skåpet kommit på plats. Ska startas om några timmar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder

Hästrelaterat

Tillbaka