Alexandra_W
Trådstartare
Jag är ju "sur" på förbrukningen på min redan innan. Några 0.45 blandad körning som det är enligt deklarationen får man inte ned den till ens med ecodriving. 0,52 däremot. Och 0.7 - 0.8 med släp (sommar vs vinter). Det är helt okej. Men 0,6 blandad körning och jag skulle få totalt spel tex. Eller om den börjar dra en liter milen med släp. Eller orkar sämre med släp, eller...
Damnit jag köpte en bil enligt mycket snäva specifikationer. En var att det skulle vara en miljödiesel. De blåste mig på det - jag är inte sugen på att se vad de hittar på med "uppgraderingen". Ska man vara krass är det hittills staten som drabbats - de har gett mig fem års miljöbilsrabatt på skatten. Felaktigt. Men om nåt blir sämre av deras uppdatering drabbas jag...
Damnit jag köpte en bil enligt mycket snäva specifikationer. En var att det skulle vara en miljödiesel. De blåste mig på det - jag är inte sugen på att se vad de hittar på med "uppgraderingen". Ska man vara krass är det hittills staten som drabbats - de har gett mig fem års miljöbilsrabatt på skatten. Felaktigt. Men om nåt blir sämre av deras uppdatering drabbas jag...