trofé
Trådstartare
Uppdaterar. Var på möte idag med en av pedagogerna från fsk + specialpedagog. De har börjat med att sätta in en personal till, så nu är de 3 vuxna på 10 barn. Men har också haft problem med mkt sjukdom (i covidtid) så att de tyvärr behövt ha vikarier då och då.
Alla ordinarie pedagoger är utbildade i och jobbar lågaffektivt, vilket jag verkligen upplever att de gör också det jag sett i olika situationer. Det de skulle fokusera mer på nu var att någon hela tiden är verkligen med i barnens lek och följer utvecklingen och kan vara med direkt när de ser att E är på gång att utagera. Hand föräldrar är också kontaktade, även om de förstås inte kunde säga något mer om det. Det är inga andra barn än E på fsk som de upplever har den här problematiken/är stökigare är "normalt"/tar till så här mkt fysiska handlingar. Det de sett också är att det ofta är i övergångar mellan aktiviteter som det blir mest stök. Så de ska jobba ännu mer med att fasta rutiner för alla dessa situationer, tex när de ska gå ut, in, inför mat, efter mat osv.
Jag skulle få ta del av hela den skriftliga handlingsplanen också sedan.
Jag ger dem och det en chans. Men har också informerat att om de inte kan garantera R:s säkerhet så får jag ta hem honom.
De la stor vikt också vid att R aviserat tydligt att han är rädd för E och inte vill gå till fsk längre.
Alla ordinarie pedagoger är utbildade i och jobbar lågaffektivt, vilket jag verkligen upplever att de gör också det jag sett i olika situationer. Det de skulle fokusera mer på nu var att någon hela tiden är verkligen med i barnens lek och följer utvecklingen och kan vara med direkt när de ser att E är på gång att utagera. Hand föräldrar är också kontaktade, även om de förstås inte kunde säga något mer om det. Det är inga andra barn än E på fsk som de upplever har den här problematiken/är stökigare är "normalt"/tar till så här mkt fysiska handlingar. Det de sett också är att det ofta är i övergångar mellan aktiviteter som det blir mest stök. Så de ska jobba ännu mer med att fasta rutiner för alla dessa situationer, tex när de ska gå ut, in, inför mat, efter mat osv.
Jag skulle få ta del av hela den skriftliga handlingsplanen också sedan.
Jag ger dem och det en chans. Men har också informerat att om de inte kan garantera R:s säkerhet så får jag ta hem honom.
De la stor vikt också vid att R aviserat tydligt att han är rädd för E och inte vill gå till fsk längre.