Snurrfian
Moderator
Fast det handlar inte så mycket om hur du har gjort utan när de som skriver företagets fakturor har tid att sätta sig och skriva. Om jag fortsätter att ta mitt jobb som exempel så är de tre delägare, och så jag som fakturera på sidan av heltidsstudier, som arbetar på firman. I maj blev min man/en av delägarna rejält sjuk pga en läkarmiss vid en rutinoperation. Det betyder att företaget går på knäna pga dels en man för lite, men även pga att alla var oroliga för hur det skulle gå för min man. Kunderna var de allra flesta helt ovetande om det här, men faktureringen stod helt still, det fanns liksom ingen tid till att titta över prissättningen. Jo några storkunder fick sina fakturor, men i övrigt så har sånt fått vänta till slutet av sommaren och då är det en hög att jobba ikapp.Jag tycker att jag har gjort det rätt lätt för personen som ska leverera fakturan till mig. Det går bra med post, direkt i handen eller mejl. Mejl borde ju spara både tid och pengar (porto) för dem. Jag bryr mig inte om vilket, bara jag får fakturan!
Så hur fakturan överlämnas är den allra minsta delen i hela faktureringsprocessen, det är allt annat före som tar tid.