Lyssnar ni av röstmeddelanden?

Ot men telefonrelaterat, kan en arbetsgivare kräva att man läser sms? Alltså på sin privata telefon på icke arbetstid? Har inte jour.

Jag läser nästan aldrig sms, kollar inkorgen nån gång i veckan (max) om jag inte väntar mig något viktigt meddelande. Allt viktigt går via mail för mig/telefon (alltså ringa). Bara nyfiken på vad som gäller.

Jag blir tokig. Telefonen på jobbet slogs ut av ett åskväder, och jag måste numera ringa upp kunder och leverantörer på mitt privata nummer. Leverantörerna är sällan ett problem, men kunderna.... :eek:

Nio av tio svarar inte. Jag talar in ett meddelande. De ringer antingen inte upp alls, kommer inte dit och hämtar sin vara heller, eller så ringer de och säger att jag har ringt upp dem = har inte lyssnat på vad jag ville.

Så. Brukar ni lyssna av era röstmeddelanden om ni får några? Jag svarar heller aldrig på okända mobilnummer eftersom jag inte orkar med telefonförsäljare, men gör någon sig omaket att tala in nått tar jag för givet att de faktiskt vill mig något. Så hur gör ni?
Jag har ingen röstbrevlåda pga att jag inte lyssnade av när jag hade. 99% av gångerna var det bara folk som inte lagt på iaf.

Jag brukar skicka SMS från jobbet hellre än att prata in. Jag pratar aldrig in på opersonliga röstbrevlådor.

Stängt av skiten! Folk är inte selektiva med vad för meddelande de lämnar ändå. Får sms avisering och det är nog stressande. Lärt mig stänga av telefonen och ta alla samtalen i klump, så många blir det inte.

Jag blir tokig. Telefonen på jobbet slogs ut av ett åskväder, och jag måste numera ringa upp kunder och leverantörer på mitt privata nummer. Leverantörerna är sällan ett problem, men kunderna.... :eek:

Nio av tio svarar inte. Jag talar in ett meddelande. De ringer antingen inte upp alls, kommer inte dit och hämtar sin vara heller, eller så ringer de och säger att jag har ringt upp dem = har inte lyssnat på vad jag ville.

Så. Brukar ni lyssna av era röstmeddelanden om ni får några? Jag svarar heller aldrig på okända mobilnummer eftersom jag inte orkar med telefonförsäljare, men gör någon sig omaket att tala in nått tar jag för givet att de faktiskt vill mig något. Så hur gör ni?

Jag gör exakt som du!

Nej jag lyssnar aldrig av röstmeddelanden. Det började av samma anledning som andra skrivit tidigare, den är ju så seg! Jag får gåshud av irritation när jag ska lyssna på flera minuter av information jag redan vet, av samma anledning avskyr jag att ringa försäkringskassan, vårdcentralen, bvc osv men det är ju inte valbart.
Nu har jag dessutom så många gamla oavlyssnade (är det ett ord? :o:cautious:)meddelanden att det säkert skulle ta en halvtimme att komma till de aktuella meddelandena så.... :wtf:

Vill förtydliga att det här är i min yrkesroll. Privat får jag sällan röstmeddelanden, och händer det är det mormor. De flesta brukar annars skicka sms, jag också om den jag söker inte svarar.

Spinner vidare lite, eftersom det verkar som om våra kunder inte bryr sig om röstbrevlådan, hade ni skickat sms istället? Hade inte alls brytt mig om de hade kommit ner och hämtat grejerna (det jag säger i meddelandet) utan att ringa upp mig, men nu kommer de ju inte heller. Det här är ett ärende där de vet att vi kommer ringa under dagen.

Jag hatar röstmeddelanden, får alltid ångest av dom och lyssnar sällan av... men är otroligt sällan jag får några privat. På jobbet händer det och då får jag tvinga mig till att lyssna av dom.

Jag är dålig på att lyssna av faktiskt. SMS, mail eller direktkontakt i tfn eller fysiskt är det absolut enklaste.

Alltid!
Självklart!

Pratar någon in på min röstbrevlåda så vill de någonting.
I princip alltid någon som vill meddela att de försökt få tag på mej och kort drar varför och att jag/den ringer upp. Dvs det är viktigt.

Lämnar man inget meddelande är det antingen så att det kan vänta, försäljare eller egentligen inget viktigt.
Är det okänt nummer eller någon jag inte vet vem efter googlande så får de ringa igen. Ser jag att jag vet vem det är efter googlande ringerjag upp. Svarar i regel inte på okända nummer.

Alltid!
Självklart!

Pratar någon in på min röstbrevlåda så vill de någonting.
I princip alltid någon som vill meddela att de försökt få tag på mej och kort drar varför och att jag/den ringer upp. Dvs det är viktigt.

Precis. För mig är det obegripligt om man inte tar bort röstbrevlådan, eller säger i svaret att man inte lyssnar av den, om det nu är så jättesvårt att kolla den. Men att ha kvar den så att folk faktiskt tror att de kan lämna ett meddelande?

Dessutom förstår jag inte vad det farliga är med "hej, det är syrran/kollegan/hovslagaren, ring mig när du hör det här".

Jag lyssnar av om jag ser att det är ett okänt nummer som lämnat. Vill veta vem det är jag ringer upp och vad denne vill. Är det någon jag känner ringer jag bara upp, det går snabbare (och det är typ bara mormor som lämnar meddelande).

Jag stängde av den när jag jobbade i Finland (ville inte få en jobbig räkning) och har inte haft anledning att ha på den igen :p

SMS eller att jag ser att någon ringt räcker.

Jag lyssnar, men tycker inte om det! Oklart varför men tror det har med segheten att göra - plus att jag inte alltid får avisering om nytt meddelande och har ingen rutin på att lyssna av varje dag eller så. Men rent krasst så antar jag att folk ringer igen (eller mailar eller sms:ar) om det är brådis.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 645
R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 878
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Så... Jag har idag haft en sådan där typisk skitdag som alla kan ha ibland. Legat sjuk i snart 2 veckor med extrema halssmärtor...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10