Lyssnar ni av röstmeddelanden?

Jag blir tokig. Telefonen på jobbet slogs ut av ett åskväder, och jag måste numera ringa upp kunder och leverantörer på mitt privata nummer. Leverantörerna är sällan ett problem, men kunderna.... :eek:

Nio av tio svarar inte. Jag talar in ett meddelande. De ringer antingen inte upp alls, kommer inte dit och hämtar sin vara heller, eller så ringer de och säger att jag har ringt upp dem = har inte lyssnat på vad jag ville.

Så. Brukar ni lyssna av era röstmeddelanden om ni får några? Jag svarar heller aldrig på okända mobilnummer eftersom jag inte orkar med telefonförsäljare, men gör någon sig omaket att tala in nått tar jag för givet att de faktiskt vill mig något. Så hur gör ni?

Jag HATAR röstmeddelanden. Lyssnar av jobbmobilens voice mail kanske två-tre gånger om året.

Lägger till:
Älskar sms. Har lite koncentrationssvårigheter och att få saker i textform är FANTASTISKT. Om någon ringer (på jobbet) och lägger beställning eller korr via telefon slutar det ändå med att jag säger typ "Jättebra, skicka ett mejl med allt du har sagt."

:angel:

Det är jobbigt, opraktiskt, tar onödig tid och är drygt.
jag håller med, idag när de flesta har telefoner som är lätta och snabba att smsa ifrån så tar jag mycket hellre ett sms med "hej, jag försökte nå dig ang [...] hör av dig när du får tid"

Oftast är det dock mormor som pratar in "hej det är mormor jag ville bara säga att det är hästhoppning på tv klockan 14, hej med dig" :love:

Mobilnummer svarar jag alltid på men nummer från fasta och helst 031 passar jag mig för och i regel ringer dom bara några signaler och det är i regel telefonförsäljare .Svarar på nummer från mig egen och grannkommunerna .Är så trött på telefonförsäljare att jag bara blir otrevlig

Mobilnummer svarar jag alltid på men nummer från fasta och helst 031 passar jag mig för och i regel ringer dom bara några signaler och det är i regel telefonförsäljare .Svarar på nummer från mig egen och grannkommunerna .Är så trött på telefonförsäljare att jag bara blir otrevlig
Skaffa appen 180 så slipper du problemet med telefonförsäljare :)

Jag blir tokig. Telefonen på jobbet slogs ut av ett åskväder, och jag måste numera ringa upp kunder och leverantörer på mitt privata nummer. Leverantörerna är sällan ett problem, men kunderna.... :eek:

Nio av tio svarar inte. Jag talar in ett meddelande. De ringer antingen inte upp alls, kommer inte dit och hämtar sin vara heller, eller så ringer de och säger att jag har ringt upp dem = har inte lyssnat på vad jag ville.

Så. Brukar ni lyssna av era röstmeddelanden om ni får några? Jag svarar heller aldrig på okända mobilnummer eftersom jag inte orkar med telefonförsäljare, men gör någon sig omaket att tala in nått tar jag för givet att de faktiskt vill mig något. Så hur gör ni?

Väldigt sällan, jag tänker att är det något viktigt så skickar man en påminnelse per sms :o

Jag har tagit bort möjligheten att lämna röstmeddelande. Just av den anledningen du visar på, jag lyssnade av den sällan och jag var jättedålig på att återkomma :o
Föredrar meddelande via sms.

Jag vet inte ens om jag har någon röstbrevlåda, än mindre hur man gör för att lyssna av den. Jag vet att när jag var typ 12 fixade jag en telefonsvarare där jag bad folk skicka sms istället, men jag har bytt abonnemang flera gånger sen dess så jag HOPPAS att den inte är aktiv.. :o
Jag ringde till en elev förra veckan, hans telefonsvarare var inte uppdaterad :D

Lyssnar alltid av, varför skulle jag inte? Har min telefon både privat och i jobbet. Får inte ofta röstmeddelande men de ggr jag får så lyssnar jag självklart av. Ibland är det mormor och ibland en kund.

Jag lyssnar av den om jag väntar på viktiga samtal typ läkare eller liknande. Dock med stor ångest. Grejen med att lyssna av telefonsvarare är ju att man måste vara hemma (oftast helt värdelöst ljud på meddelandet) Man måste sitta ostört, vara beredd med penna och papper, och koncentrera sig oerhört (eftersom den som säger telefonnumret ofta säger det snabbt i förbifarten en gång mitt i någonstans i kombination med det urusla ljudet) Jag älskar de som lämnar meddelanden som med bra ljud långsamt och tydligt säger telefonnumret två eller tre gånger under meddelandet typ "Hej X här som ringer om Y med telefonnummer Z. Vi behöver få kontakt med dig om Y så ring gärna upp på Z. Mitt nummer är alltså Z"

Annars lyssnar jag inte av, just för att det är så omständigt, älskar sms.

Nog kontaktade jag Tele2, och tog bort min röstbrevlåda. Hatade den, SÅÅ trött på att det kom sms att någon lämnat meddelande, sen när man ringer 222 så sa de ändå ingenting.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 645
R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 878
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Så... Jag har idag haft en sådan där typisk skitdag som alla kan ha ibland. Legat sjuk i snart 2 veckor med extrema halssmärtor...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10