En sak jag har svårt för är när man sprider "hittepå", för tillslut kan det uppfattas som fakta eller verklighet. Vad jag förstår på det inlägg är det rena spekulationer du har.
Själv jobbar jag inom en mansdominerad bransch, inne på mitt tredje företag. Ofta när det är AW eller liknande, oavsett om det är ordnat av kollegor eller företaget har jag känt mig osäker i början på ett nytt företag. Som att jag förstör grabbstämningen genom min närvaro, att jag egentligen inte är välkommen. Det är rena skitsnacket, mina manliga kollegor vill inget hellre än att ha med tjejer. Det är bra med blandat, nivån höjs lite och alla har mycket trevligare finns bland argumenten. Ofta kommer fulla (och nyktra) kollegor fram och säger hur skönt det är att ha en tjej på arbetsplatsen och dom hoppas det kommer börja ännu fler i framtiden. Mina få kvinnliga kollegor genom åren har sagt exakt samma sak. Att man känner sig väldigt bekräftad och uppskattad, det värmer i hjärtat. Sen finns det såklart vissa man inte kommer överens med, så är det alltid, det ska jag inte glorifiera.
Ibland kan jag fundera på varför denna osäkerheten hos mig finns när jag har börjat ett nytt jobb. Då inser jag att andra kvinnor gör mig osäker, inlägg som ditt gör mig osäker. När jag läser det du skrivit börjar jag granska mig själv, har jag kunnat missuppfatta mina kollegor så? Säger dom bara att dom vill ha med mig fast egentligen inte menar det?
Men nej, jag har så fruktansvärt roligt med alla mina kollegor och mina få kvinnliga kollegor känner likadant, alltid uppbackad till 100%. Så den dagen jag tänker ta till mig sån SKIT som du skriver, det är den dagen jag upplever det. Jag har slutat lyssna på sånna som dej för längesen, som skapar osäkerhet hos oss genom att skriva "hittepå" om hur det går till ute i verkligheten, för så som jag uppfattar ditt inlägg har du ingen erfarenhet av det du skriver om.