Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Nu har jag och maken bestämt att våren 2021 ska vi totalrenovera köket :banana: ! Vi har varit runt till olika leverantörer, börjar få... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 539
Senast: Miao
·
Trädgård & Växter När får en börja vårstäda i trädgården? Det kliar i fingrarna, men jag vet att det är dumt att starta för tidigt. Det jag menar är tex...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: tanten
·
Fordon Fler än jag skulle önska. Tre gånger har jag blivit påkörd bakifrån vid stoppljus. Två gånger i Stockholm och en gång här där jag nu... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 304
Senast: Halcyon
·
Hemmet Så länge du kan ha en bergvämepump eller luft-vattenvärmepump.... Vår luft-luft orkar inte mycket i dessa temperaturer. Jag sitter här... 2
Svar
29
· Visningar
1 183
Senast: Flixon
·
Hemmet Är det någon här som byggt nytt hus från grunden på obebygd tomt? Tanken har börjat gnaga lite i bakhuvudet men jag har svårt att greppa... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 253
Senast: Amha
·
Mat Vet inte om det behövs en sådan här tråd, men gjorde den i alla fall "allmän" istället för att fråga min specifika fråga: Vad gör ni med...
Svar
14
· Visningar
1 697
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Vilka fullt mänskliga superkrafter vill du ha och vilka kan du tänka dig att bjuda den övriga mänskligheten på? Själv skulle jag vilja...
Svar
19
· Visningar
1 204
Senast: Amha
·
  • Låst
Tjatter Nästa tråd Kan inte fixa numret så det ser bra ut 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
75 302
Senast: Hoarfrost
·
Skola & Jobb Jag har fått veta att jag mest troligt blir av med jobbet. Företaget ska dra ner på fast personal och ersätta med timmisar i hopp om att... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 575
Senast: Sporthorse
·
Kropp & Själ Vad har ni för erfarenheter av den delen av utredningen vid utredning i vuxen ålder där förälder eller liknande inte alls upplevt... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 727
Samhälle Lite spinoff på tråden om vad vi skulle göra om pandemin tog slut idag. Vad har du gjort som du inte skulle gå tillbaka till att göra... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 306
Senast: golit
·
Samhälle Costco ska öppna i Täby nästa år och jag är otroligt nyfiken på vad den butiken kommer ha att erbjuda. Konceptet med medlemsbutiker...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag va i den lokala matbutiken här och handlade, de håller på och bygger om. Vilket i sig inte är något konstigt. Det jag dock reagerade...
Svar
8
· Visningar
918
Juridik & Ekonomi Om man är felbehandlad i vården med stora negativa konsekvenser. Vart anmäler man sånt? Patientnämnden? lex maria? ivo? något annat...
Svar
13
· Visningar
935
Senast: monster1
·
Kläder & Bli fin Ytterligare en skotråd från mig, men måste väl vara fler än jag som funderar över skor! Nu när vår och sommar kommer om inte annat. Jag... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 646
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D... 2
Svar
35
· Visningar
3 742
Senast: hoppsann
·
Tjatter Har ni någon speciell egenhet? Min sambo börjar ofelbart att nysa åtskilliga gånger på raken om han kommer ut i stark sol, speciellt nu... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 860
Senast: lingonben
·
Hemmet Har pratat mycket bilmärken nu med min 18-åriga dotter med nytaget körkort. Hon har redan noterat att vissa bilmärken verkar köras av en... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 636
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Opererade i feb -20 bort en cancertumör i gallgången. Jag känner mig lite ensam i min diagnos som främst drabbar äldre män. Idag mår jag... 2
Svar
25
· Visningar
3 073
Senast: Cilla
·
Samhälle Nu blir det varmare för varje dag och fler tar fram cykeln. Hur är er stad som cykelstad? Har den bra cykelbanor och tydligt skyltat... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka