Hur är er stad som cykelstad?

Jag cyklar inte jättemycket i Malmö men tycker att det fungerar helt hyffsat. Cykelbanor finns, i varierande former och jag tycker att de flesta bilister tar hänsyn. Då var jag mer rädd för andra cyklister under min tid i Lund ;)

Sen spenderade jag mina tonår med att cykla genom Stockholms innerstad. Korsade en av de (då) farligaste korsningarna i stan flera gånger i veckan. Stockholm har säkert blivit bättre sen dess, men mitt måttstock för vad som är bra/säkert är fortfarande något skev.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 362
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 984
Senast: Blyger
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 541
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp