En person i min närhet hade nyligen ett möte med chefen om hur det skulle bli på jobbet framöver. Personen är inte fast anställd än och var mycket rädd att nämna diagnoser som kunde få det att låta som om det blir problem på jobbet framöver. Ändå blev det att det nämndes under mötet - och chefen visade sig vara mycket förstående och frågade om de kanske skulle anpassa jobbet ännu lite mer än vad personen först hade föreslagit.
Nu har det iofs alltid verkat som att just den arbetsplatsen är otroligt bra och där det verkligen tänks på att de anställda ska trivas, men, jag tror ändå att de flesta vill att andra ska må bra. En chefs uppgift är ju att se till att jobbet fungerar och att det finns förutsättning för allt att gå runt. Men visst förstår jag dig också... Är ni flera som vill samma sak på arbetsplatsen så kanske ni kan prata ihop er och ha ett gemensamt möte med chefen där ni förklarar allt och sätter lite press så sätt? Då behöver det inte bli att ni en och en ska försöka få till en förändring. Lite grupptryck kan vara bra ibland