Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Hur syr jag såna här stygn för hand? Påminner om langettstygn blandat med kedjestygn? Eller overlock. Vill laga min filt! Drar jag i...
Svar
11
· Visningar
1 115
Senast: Smulu
·
Hemmet Ska måla om några äldre garderober här hemma och tänkte passa på att byta ut handtagen till dem till lite tunnare handtag (de som sitter...
Svar
11
· Visningar
2 958
Senast: Wysiwyg
·
Kultur När jag var liten, tidigt 90-tal, sändes ett barnprogram på TV1000 som hette MC Tiger. En kille, jag tror åtminstone att det var en...
Svar
3
· Visningar
2 308
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Skola & Jobb Ny tråd. Det här gjorde jag istället för att plugga när barnet var hos dagmamman idag :o ... Det var välbehövligt :)
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
93 775
Senast: lil-sis
·
Kläder & Bli fin Behöver nya ullstrumpor, av den tjockare sorten. Har tidigare köpt Falkes strumpor men jag försöker leva plastfritt nu och letar efter...
2
Svar
21
· Visningar
1 399
IT & mobiler Eftersom jag inte vet riktigt vem jag ska fråga provar jag bukeoraklet. Det borde kanske vara självklart men jag är inte så tekniskt...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Modest
·
Skola & Jobb Funderar ständigt på affärsidéer och nu har jag kommit på en ny... Travel planner för ön jag bor på. Det är en riktig turistö (norra...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Hej! Orkar inte skriva långt om detta, mår otroligt dåligt. För tre månader sedan gjorde jag och mitt ex slut, och för 1 månad sedan...
Svar
15
· Visningar
2 360
Senast: blomman123
·
Samhälle Detta gäller inte mig men en vän. Situationen är ohållbar och ingen vet vad som kan göras. Om ni har några idéer så ska jag ta dem...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 848
Senast: svea
·
IT & mobiler Skit skit...Råkade skicka vän förfrågan på Facebook o personen svarade direkt ja.Hur får jag bort "vännen"?? Har lyckats blockera men...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Krans
·
Kropp & Själ Min ena höft protesterar just nu efter jag trampat snett och gått och felbelastat. Så liniment för lite lindring är bra, använder...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Jag har en stor kaninbur på åtta kvm som jag funderar på att göra om till växthus. Den står ordentligt fast i marken så vill ogärna...
Svar
1
· Visningar
314
Senast: vilde
·
Hemmet Hej alla! Startar min bukefalos-karriär med det här viktiga ämnet. Ni som bor i lyhörda lägenheter: hur gör ni för att ljudisolera? Jag...
Svar
0
· Visningar
501
Hemmet Har flera gånger när jag har haft ute en annons på marketplace eller i köp- och säljgrupper fått svar på messanger, jag har svarat...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: sthu
·
Tjatter Vi hade en tråd förra året och vi ska väl givetvis ha en tråd även i år! Adventskalendrarna har börjat släppas - vad ska ni ha? Har ni...
38 39 40
Svar
783
· Visningar
51 737
Senast: Tilly_85
·
Kultur Har ni kollat julkalendern? Första avsnittet var lovande tycker jag :)
10 11 12
Svar
230
· Visningar
12 019
Senast: bollen__
·
IT & mobiler Jag söker ibland på mig själv på Mr Koll och kan konstatera att den som gör sökningen inte alltid är så anonym som den kanske tror...
2
Svar
20
· Visningar
8 137
  • Låst
Trädgård & Växter Vi fortsätter odlingsåret 2020 i ny tråd :up: Jag ska nog testa att så lite grönsaker i höst för att de ska få tidig fart nästa år.
34 35 36
Svar
705
· Visningar
30 587
Senast: ameo
·
Samhälle Nu börjar det, på SVT1. Kollar ni? Ska bli intressant att se om de lärt sig något av förra årets deltagares misstag. :sneaky:
2
Svar
30
· Visningar
2 572
Samhälle Om man blivit dömd för ett brott, avtjänat straff och lever ett "normalt" liv utan inslag av brottslighet, ska man då anses ha sonat...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 053
Senast: Millicent
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp