Vad växer i min kruka?

Om du har Android, prova söka med Google lens.
Jag använder det ofta ute i trädgården för att identifiera saker. Och för att det är kul :D
 
Om du har Android, prova söka med Google lens.
Jag använder det ofta ute i trädgården för att identifiera saker. Och för att det är kul :D
Har iPhone tyvärr. Har försökt hitta någon bra nyckel för videsläktet online men gått bet :( Kanske som @Huggorm skrev, att det blir lättare när den vuxit till sig lite. Frågan då är väl om jag ska plantera om den i ny kruka eller bara vänta.
 
Har iPhone tyvärr. Har försökt hitta någon bra nyckel för videsläktet online men gått bet :( Kanske som @Huggorm skrev, att det blir lättare när den vuxit till sig lite. Frågan då är väl om jag ska plantera om den i ny kruka eller bara vänta.

Typiskt.. Men jag tror att appen PlantSnap funkar till iPhone också. Den använde vi mycket i kommunen förra sommaren för att identifiera vad som skulle vara kvar i de igenväxta rabatterna och vad som skulle bort.
 
Typiskt.. Men jag tror att appen PlantSnap funkar till iPhone också. Den använde vi mycket i kommunen förra sommaren för att identifiera vad som skulle vara kvar i de igenväxta rabatterna och vad som skulle bort.
Tack för tips. Verkar dock fungera endast för blommor?
 
Eh, va? Om appen ska identifiera art och endast fungerar på blommor och min inte är en blomma?
Du VET inte om appen endast fungerar på blommor för du har inte testat och du VET inte vad din växt är, det KAN ju lika gärna vara en skum korsningsblomma av nåt märkligt slag, du har inte testat appen på den. Men du VET på nåt vis att det inte fungerar på din växt ändå?
Nä, låtsas som om det är en blomma om det känns bättre för dig då, och testa den där appen. Antingen får du ett bra svar eller så får du det inte, synd i så fall, bara att söka vidare efter rätt svar.
 
Du VET inte om appen endast fungerar på blommor för du har inte testat och du VET inte vad din växt är, det KAN ju lika gärna vara en skum korsningsblomma av nåt märkligt slag, du har inte testat appen på den. Men du VET på nåt vis att det inte fungerar på din växt ändå?
Nä, låtsas som om det är en blomma om det känns bättre för dig då, och testa den där appen. Antingen får du ett bra svar eller så får du det inte, synd i så fall, bara att söka vidare efter rätt svar.
Alltså. Om appen identifierat växter enbart med själva blomman (vilket är ganska troligt eftersom det är det de flesta botaniker går på) så hade det ju inte gjort någon skillnad. Att appen bara går på blommor läste jag i recensionerna i app-store. Nu verkar det ju inte vara så, men ändå. Jag laddar helst inte ner appar i onödan.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Hej! Jag har sått tomatplantor från frö för någon månad sedan, och de har växt till sig rätt bra. Jag har planterat om dem och de växer...
2
Svar
29
· Visningar
1 312
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
350
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 522
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp