Jag vet inte jag tycker inte det finns så mycket information om det men detkanske är för att det inte finns så många biverkningar?
finns väl inga biverkningar, helt enkelt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte jag tycker inte det finns så mycket information om det men detkanske är för att det inte finns så många biverkningar?
Jag väcker denna gamla tråd och frågar hur det har gått för alla?
Börjar själv fundera på sterilisering och funderar på om det finns massa biverkningar som man inte tänker på? Jag kommer inte vilja ha fler barn efter den som ligger i magen nu och tycker inte om hormoner eller kondom så tycker det verkar vara ett vettigt alternativ för mig.
Hör gärna om era erfarenheter!
Jag vill sterilisera mig, vet ju att det inte kommer bli några barn.
Men har ingen lust att lägga flera tusen på det... trist att det skiljer så från län till län.
Räkna vad preventivmedel kostar per år.
Jag betalade 2500 kr (Uppsala) för många år sen nu. Värt vartenda krona.
Får göra det..
Här kostar det 4700...
Jag är oerhört säker på att jag inte vill ha barn och skulle gärna sterilisera mig. Har inte tagit upp det med vården tidigare, men nu är jag ju med några års marginal nog gammal. Om jag fattat rätt är det enbart vanlig patientavgift som gäller i Västra Götaland
Finns det någon anledning att vänta med att göra det, rent fysiskt? Kanske dumt att belasta vården med det iom corona närmaste tiden i och för sig.