Själv äter jag inte kött sedan många år tillbaka, men mina hundar gör det. Nu skulle jag inte se några problem med om mina tidigare älskade hästar hade blivit hundmat om det gått (med tanke på mediciner osv). Jag har även flertalet gånger sett på tex facebook att folk lagt ut annons om hästkött eller liknande när deras hästar behöver tas bort av någon anledning. De har inte velat äta dem själva (vilket jag har full förståelse för) men tyckt att det är bra om de ändå "kommer till användning" eller hur man ska säga det.
Att föda upp djur för att ha ihjäl dem (ofta under vidriga förhållanden) istället för att äta kött från djur som haft det bra under sin livstid, bara för att man tycker så mycket om djuren som haft det bra, det tycker jag är problematiskt. Ska man behöva behandla någon illa (eller låta någon annan göra det) bara för att kunna äta den, då kanske man borde avstå helt...
Att jag är vegetarian har inget att göra med att det är en död varelse, utan just att jag inte kan stötta hanteringen av djuren under deras livstid. Det kött som kommer från bra gårdar osv verkar här gå åt så snabbt att det inte finns någon anledning för mig att börja äta det för att stötta de gårdarna, då låter jag de som kommer äta kött oavsett äta det köttet och så lever jag på mina vegetabilier.