R
Raderad medlem 142449
Blev påkörd av en bil när jag cyklade. Det var en högerkorsning och jag bröt mot högerregeln. Jag såg verkligen inte att bilen kom och den måste ha kört ganska fort, det är 40 km/h på den platsen men när bilen smällde i mig så for jag upp på taket och landade sedan på asfalten bakom bilen. Huvudet stöp först i backen och allt blev svart.Fler än jag skulle önska. Tre gånger har jag blivit påkörd bakifrån vid stoppljus. Två gånger i Stockholm och en gång här där jag nu bor. Fick tyvärr en whiplashskada redan vid det första tillfället och det har gett mig smärtproblem sen dess.
Det senaste tillfället blev rätt obehagligt. Jag jobbade med färdtjänst då och var på väg till en kund. Det blev rött och jag stannade. Bam! En liten rumänsk tjej hade kört in i min folka buss. Hon pratade spanska och rumänska. Tyvärr kan jag inget av de språken. Hon ringde till sina vänner så det kom två bilar med biffiga rumänska män som stöd. De pratade inte heller tyska eller engelska.
Jag ringde till polis och min chef som blev skitarg eftersom hans planering sprack. Polisen hade problem att hitta oss så det dröjde.
Sen här jag råkat ut för vilt, rådjur och älg.
Ambulans kom och jag blev fastlåst på en bår, fick något riktigt fett lugnande och smärtstillande och inkörd på akuten. Väl där stod ett helt team redo, precis som på film. De klippte upp mina kläder och körde mig på röntgen. Jag klarade mig bra, var helt blåslagen och hade skrapsår precis överallt men inget livshotande.
Hade inte hjälm. Det har jag nu...