Tips på matrest-recept

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare tott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 697

tott

Trådstartare
Vet inte om det behövs en sådan här tråd, men gjorde den i alla fall "allmän" istället för att fråga min specifika fråga:
Vad gör ni med rester av köttfärslimpa då ni tröttnat på att värma en bit och äta med "det vanliga"? Jag älskar köttfärslimpa och majonnäs på knäckemacka, men nu skulle jag vilja ha tips på enkel och god, men gärna lite lyxig fredagsmysmat (för 1 person) på gammal köttfärslimpa :bow:

Vet inte om det behövs en sådan här tråd, men gjorde den i alla fall "allmän" istället för att fråga min specifika fråga:
Vad gör ni med rester av köttfärslimpa då ni tröttnat på att värma en bit och äta med "det vanliga"? Jag älskar köttfärslimpa och majonnäs på knäckemacka, men nu skulle jag vilja ha tips på enkel och god, men gärna lite lyxig fredagsmysmat (för 1 person) på gammal köttfärslimpa :bow:
Jag hade gjort en variant där jag bakat in den i smördeg, med finhackad stekt svamp, serverat den med sparris och en hollandaisesås med lite extra chili och rostad paprika.

Riva över ost och gratinera den i ugnen (jag älskar ost och speciellt smält sådan :D) och ha lämpliga tillbehör? Med en lyxigare ost i stil med Västerbotten blir det ju absolut fredagsmiddag. Kanske med en grönsakspytt (svamp, zucchini, rödlök) och rödvinssås.

Smular till en skön pastarätt med oregano, vitlök och grädde. Och massor av parmesan. Och semirostade körsbärstomater. Tänker att du egentligen kan posta mig en bit köttfärslimpa för nu blev jag sugen.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
672
Senast: YlvaG
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 236
Senast: Trasten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 397
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 539
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka