Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tagit dos 3. Jag vet att det är jättefel, men jag hoppas lite i smyg att jag får biverkningar så att jag kan stanna hemma imorgon. Kommer faktiskt inte ihåg när jag sist hade en sjukdag.
Jag är så trött på att vara "duktig flicka" jämt. Men det känns gött att ha en tredje dos i systemet. Har ff inte haft Covid, vad jag vet iaf. Har inte varit förkyld på 5 år typ.
 
Har tagit dos 3. Jag vet att det är jättefel, men jag hoppas lite i smyg att jag får biverkningar så att jag kan stanna hemma imorgon. Kommer faktiskt inte ihåg när jag sist hade en sjukdag.
Jag är så trött på att vara "duktig flicka" jämt. Men det känns gött att ha en tredje dos i systemet. Har ff inte haft Covid, vad jag vet iaf. Har inte varit förkyld på 5 år typ.
Jag blev jätteglad när jag var positiv för covid-19, annars hade jag gått tillbaka till jobb alldeles för tidigt. Känner mig alltid jätteskyldig när jag är sjuk - nu slapp jag känna mig skyldig för jag fick inte vara på jobb! Behövde t.o.m. förlänga min sjukskrivning och kunde nästan göra det utan dåligt samvete.
 
Jag blev jätteglad när jag var positiv för covid-19, annars hade jag gått tillbaka till jobb alldeles för tidigt. Känner mig alltid jätteskyldig när jag är sjuk - nu slapp jag känna mig skyldig för jag fick inte vara på jobb! Behövde t.o.m. förlänga min sjukskrivning och kunde nästan göra det utan dåligt samvete.
Jag förstår precis vad du menar. Jag har suttit på möten med Soc via elevers vägnar med feber och min mamma vabbade ofta för min son när han var yngre. Allt för den där förbannade pliktkänslan...
Ibland ångrar jag vabben. Han borde haft sin mamma hemma, men vi hade även rätt snålt med pengar.
 
Har tagit dos 3. Jag vet att det är jättefel, men jag hoppas lite i smyg att jag får biverkningar så att jag kan stanna hemma imorgon. Kommer faktiskt inte ihåg när jag sist hade en sjukdag.
Jag är så trött på att vara "duktig flicka" jämt. Men det känns gött att ha en tredje dos i systemet. Har ff inte haft Covid, vad jag vet iaf. Har inte varit förkyld på 5 år typ.
Jag hoppades på precis samma sak när jag tog min tredje! Gissar att vi inte är ensamma om den saken :sneaky::D
 
På samma sätt som fröpåsar antastar folk på Ö&B så antastar Ahlgrens bilar-påsar folk på IKEA i Glasgow :meh: Det här är DITT fel @hastflicka!

20220208_191742.jpeg


Passar dock bra att ha som "tänkargodis" medan jag klurar på dagens Wordle :idea:
 
Alla dåliga saker är tre?

Först ett otrevligt telefonsamtal på jobbet med en person som är sur för att hen gjort en sak hen inte får och därför kommer få sanktionsavgift. Försökte förklara att man inte kommer undan fortkörningsböter heller för att man påstår att ”man inte visste” men det gick inte hem.

Sen var bilbatteriet stendött när jag skulle åka hen från stugan. Var egentligen sugen att stanna en natt till, men meckigt att behöva knacka på hos grannarna för att försöka få tag i en batteriladdare.

Och till sist - dålig hundägare 101 - när ena hunden drar på en hare på kvällspromenaden 😩 Han kom tillbaka ganska fort, men det är ju ändå inte ok 👎

Nu blir det fortsatt ER-maraton och hopp om bättre morgondag och att bilen vill starta imorgon 😅
 
Efter underkylt regn kom solsken och även fågelkvitter 😍.
Nu har pållan varit skodd en vecka och hon är säkert varken öm eller så ovan vid det längre då hon höll ett högre tempo i skritten idag 😅 och så när hon avslutningsvis fick trava lite granna på volt på ridbanan så syntes det även där hur hon tar ut steget mer 🤩.
Det var inte dumt med baconlindad torskrygg som sambon gärna ville ha ikväll, efter att ha motionerat både mig och hästen; tömkörde ju pållan som var lite väl mycket i luften 😅. Sen hade hon åsikter om vart vi skulle gå så hon for runt, runt på grusvägen och bockade och höll nästan på att sätta sig på bakdelen🤦‍♀️. Men hon fick ge sig 😆.
Sett Farmen och nu hänga tvätt och duscha innan vi ser Torpet 😊
 
Har listat ut vad ett irriterande ljud är för något. Det började i höstas, skrapande, knackande ljud flera gånger om dagen och även på natten. Det visade sig vara grannarna som ”roar sig”.
Kan man lägga en anonym lapp i brevlådan och be dem sätta nåt dämpande mellan sängen och väggen? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 604
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp