Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Roar mig med att kolla de obskyra priserna man kan betala för ett rum på Grand Hotel i Stockholm. Tror det dyraste jag hittat är 148k för en natt. Men! Det som roar mig mest är hur de inte verkar ha korrekturläst sina rumsbeskrivningar!
Vad sägs som: Plysch badrockar, Data port och Separat badkar och dusc?

Fast även de enklare rummen är fantastiska och frukosten gudomlig ;)

Ska ringa banken. Vi fick lån beviljat, men inatt skickade de ett automatiskt mail att lånet inte var beviljat. Måste ringa och kolla vad som gäller egenligen. Vi har skrivit under och allt. Måste blivit något fel.
Men jag blir lite orolig ändå..

Har tagit migränmedicin för kände redan inatt en liten aning begynnande migrän men orkade inte stiga upp då. Fortfarande lite känning, hoppas det går över snart.

Möblerat om i vardagsrummet. Ska in en fåtölj till istället för soffan. Det kommer bli snyggt! Fast alla fåtöljer har olika klädsel, det ser lite konstigt ut kanske. Två mönstrade, en grå och en gul.
Kanske köper fler överdrag längre fram.

Slarvfelen är definitivt pinsamma :laugh:

Champagnebaren är otrolig... jag drack en av de godaste champagnerna jag någonsin druckit där (nej, det var inte jag som betalade ;)).
Skulle så gärna vilja gå på en champagneprovning på ett ställe som det, men är så rädd att bli dumförklarad och att de ska se ned på en om man inte kan något.. Hade en så dålig upplevelse på ett gin-ställe här i staden att jag nu tycker det är lite jobbigt att köpa något sådant. Gin-stället är inte ens fancy, och det var inte ens en provning, personalen var bara fantastiskt duktiga på att få en att känna sig som en riktig idiot O_o

Skulle så gärna vilja gå på en champagneprovning på ett ställe som det, men är så rädd att bli dumförklarad och att de ska se ned på en om man inte kan något.. Hade en så dålig upplevelse på ett gin-ställe här i staden att jag nu tycker det är lite jobbigt att köpa något sådant. Gin-stället är inte ens fancy, och det var inte ens en provning, personalen var bara fantastiskt duktiga på att få en att känna sig som en riktig idiot O_o
Vad dumt för restaurangen! Kanske skulle du höra av dig till chef/ägare och berätta om din upplevelse? Att få folk att känna sig korkade och inte vilja gå dit igen kan ju inte vara bra för lönsamheten... 🤪

Fy vad tråkigt!

Min upplevelse av riktigt fancy ställen är att de verkligen inte visar något sådant. Det är helt enkelt inte acceptabelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 097
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 296
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 452
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
302
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Världscupen 2024/2025