Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan och både njuter och inte njuter av att det nu bara är jag och maken här hemma igen, efter att mina föräldrar flugit hem i eftermiddags. Jag fällde ett par tårar när de åkt vilket kom helt oväntat från ingenstans, jag brukar inte vara särskilt brydd över att skiljas åt (vi har ju trots allt övat på det i typ 13 år) men just den här gången kändes det svårt och jag ville inte sluta kramas när vi vinkade av dem på busstationen. Tror det är en kombination av att jag inte riktigt vet när vi ses nästa gång, att jag är lite mentalt instabil överlag just nu och att jag haft så mycket annat att tänka på de senaste dagarna att jag inte riktigt hunnit processa att de skulle åka. Ja ja, de bor ju trots allt bara en enkel flygresa bort och en annan del av mig ser väldigt mycket fram emot de kommande dagarna då det bara är jag, maken och en massa härlig ledig tid utan måsten 🥰

Tänkte säga att det var en värdelös dag, men det var det väl inte. Förmiddagen var fin och jag såg en bra film. Har lite tid att slå ihjäl innan jag ska gå och lägga mig. Ska jobba imorgon men har ingen större lust. Men det blir bra.

Har ätit för mycket av allt. Men så är det. Tänker mig att mitt ”nya liv” börjar vid årsskiftet. Men vi vet ju hur det brukar bli 🙄

Jag är tom inuti pga orsaker. Det är konstigt. Hoppas det kommer kännas bättre när sonen kommer imorgon. Då hinner man inte tänka lika mycket. Vi är lediga en vecka och får försöka hitta på roliga saker 🥰

Jag hoppas att den bara finns i hennes huvud, om det nu är någon som blivit smygfotograferad. Fram till i morse visste jag inget om någon bild, och blev så paff av hela situationen att jag inte ställde några vettiga frågor.

Det jag först fick veta, för säkert någon månad sedan, var att sonen till omplaceringshundens avlidna matte hade fått ett brev(!) där någon typ varnat för mig, och skrivit i brevet att någon sett mig gå runt näck hemma. Jag har inte sett det brevet, men han ringde mig och berättade om det. Sedan mötte jag då skvallertanten i morse. Hon ger inte intryck av att vara senil eller så, men hon har mycket tankar och åsikter och är nog inte speciellt källkritisk heller...
Du måste absolut kontakta polisen. Ta hand om dig och försök skriva ned och datumstämpla allt du "hör.".

Redan i säng efter säsongen första skiddag. Skönt!

Ser faktiskt fram emot imorgon som kommer vara en otroligt slapp typ halvdag på jobbet. Kaffe, fika, läsa bok och ett par timmar färre på skidorna. Vila ikapp benen lite inför kommande veckan :D

Klockan är bara nio och jag är supertrött. Ganska oacceptabelt... men vad gör man? 🤷‍♀️ Imorgon kommer att vara helt galet på jobbet när vi måste städa ut efter alla julfirare och det är inte en dans på rosor! Skulle gärna åka in tidigt för ett pass i poolen eller gymmet men jag vet att det kommer att bli en lång dag för djuren hemma ändå så jag skippar det.

Försökte titta på Tomten och Bocken med Måns Zelmerlöw och Per Andersson. Tycker nog ändå att jag brukar vara hyfsat lättroad men det här var inte kul...alls :wtf:Bara stimmigt och märkligt. Tur i alla fall att jag inte satt i publiken och hade betalat för showen :up:!

Vilken härlig annandag jul 😍. Först körde sambon och jag pållan tillsammans som var piggelin så ett par bocksprång innan hon rullade på fint utan brallande den sista galoppen på hemvägen 😄😍.
Sen till brorsan med familj med mamma och hennes sambo för julmiddag och vilket underbart fint porslin och glas; fyrklövern Disney 😍. Som vanligt bus med mina älskade underbaringar till brorsbarn och inte minst älsklingen fick vara lekfarbror, så fina ❤️.

Fick panik idag. Katten var borta. Sprang omkring och lockade med godis. Gick ut och ropade och lockade. Fick tankar om att hon smitit ut och en räv hade tagit henne. Gick runt, runt, öppnade alla dörrar. Hon var helt försvunnen. Klumpen i magen växte. Till slut stack det fram ett litet brunt huvud. Stackars arma Megara. Misty min pappas hund fick ett epileptiskt anfall och föll nerför trappan och nästan ovanpå Megara där hon låg och sov i hallen med golvvärme - Misty är helt återställd ska sägas. Hon smög vaksamt när jag hällde upp mat till henne på diskbänken.

Nu tror jag hon är lite lugnare, jag sitter vid datorn på nedervåningen och alla andra har gått och lagt sig. Stackars mitt gos, och ja det var minst lika synd om Misty. Det var verkligen otäckt när hon bara dråsade handlöst nerför trappan. Hon får tydligen anfall men mycket sällan så veterinären har sagt att om hon bara får ta det lugnt så återhämtar hon sig utan att medicineras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
92 93 94
Svar
1 869
· Visningar
50 789
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 098
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 252
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka